Sklep internetowy ze sprzętem AGD, który prowadzi działalność pod adresami emistomarket.pl i dom-lazienka.pl został ukarany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta grzywną w wysokości 46 tys. złotych. Powodem decyzji jest nieprzestrzeganie praw klientów wynikających z ustawy o prawach konsumenta.
Postępowanie prowadzone przez UOKiK, przeciwko właścicielowi sklepu,
zostało wszczęte w kwietniu 2015 r., a głównym zarzutem było naruszenie
zbiorowych praw konsumenta w związku z wadliwymi postanowieniami w regulaminu
sklepu internetowego.
W pierwszej kolejności UOKiK dopatrzył się naruszenia prawa do
odstąpienia od umowy. Sprzedawca liczył termin 14 dni na odstąpienie od umowy,
od dnia złożenia zamówienia, a nie od odbioru towaru przez klienta. Dodatkowo z
regulaminu wynikało, że przedsiębiorca zwraca klientom, którzy rezygnują z
zakupionych towarów, tylko wartość oddawanego towaru i nie uwzględnia kosztów
dostawy.
Urząd nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 46 tys. zł i
nakazał zaniechania zakwestionowanych praktyk. Decyzja nie jest prawomocna,
przedsiębiorca może odwołać się do sądu.