Poznaj 5 zasad, o których nie możesz zapominać tworząc grafiki.
Wymiary zdjęć do poszczególnych mediów społecznością różnią się. Inny rozmiar zdjęcia w tle ma Facebook, inny G+, a jeszcze inny Twitter, to samo z grafikami do postów i reklam. Jeśli zależy Ci, aby Twoje profile w mediach społecznościowych wyglądały profesjonalnie - koniecznie przygotuj dla każdego z nich odpowiednie grafiki.
Wykorzystuj zdjęcia dobrej jakości, najlepiej w dużej rozdzielczości, wyraźne i wyraziste. Korzystaj z darmowych banków zdjęć, np. pexels.com, pixabay.com czy unsplash.com. Pamiętaj, by sprawdzić na jakiś warunkach jest udostępniane dane zdjęcie - w niektórych przypadkach konieczne może okazać się podanie kto jest autorem zdjęcia.
Nie przesadzaj z ilością tekstu na grafice. Lepiej użyć krótkiego, ale dobitnego hasła, a resztę wstawić w treści posta. Jeśli przygotowujesz grafikę do posta sponsorowanego na Facebook’u - pamiętaj, by zachować zasadę 20%. Co to oznacza? Tekst może zajmować maksymalnie 20% powierzchni grafiki. W przeciwnym razie reklama może mieć zmniejszony zasięg.
Zadbaj także o dobór odpowiedniego kroju pisma - sprawdź: Font Pair lub Typ.io - to narzędzia, które pomagają w doborze odpowiednich fontów. Te zbiory gotowych inspiracji mogą się przydać, kiedy nie masz pomysłu jakiego pisma użyć. Ważna jest konsekwencja - jeśli wybierzesz trzy odpowiednie fonty - stosuj je zamiennie lub łącz, ale nie dodawaj już do nich nowych krojów.
Dodawaj na grafikach swoje logo lub symbol, który Cię wyróżnia. To pozwoli łatwo Cię zidentyfikować i wyróżnić w mediach.
Do tworzenia grafik wybierz kolory zgodne z Twoja identyfikacją wizualną. Jeśli takiej nie masz - możesz wybrać, np. kolory pochodne od tych zastosowanych w Twoim logo. Wypróbuj Adobe Kuler - czyli narzędzie do łączenia kolorów. Dzięki niemu z łatwością dopasujesz kolory lub wybierzesz gotowe zestawy kolorystyczne.
Powodzenia!
Komentarze