W dniu 22 lutego br. zmienił się regulamin Allegro. W oficjalnym komunikacie właściciel platformy napisał:
Będziemy wyrywkowo kontrolować treść korespondencji prowadzonej między sprzedającymi i klientami przez narzędzia udostępniane przez Allegro. Wprowadzamy też w regulaminie zasadę, że jedną z sankcji za złamanie zakazu promocji sprzedaży poza Allegro będzie – po wcześniejszym upomnieniu – obniżenie pozycji ofert danego sprzedawcy w rankingu trafności, a w ostateczności blokada sprzedaży oraz konta.
Z przeprowadzonych przez Allegro badań ma wynikać, jakoby niektórzy ze sprzedających namawiali klientów do dokonania zakupu poza Allegro, np. w innym sklepie internetowym. Inni z kolei mieli promować sprzedaż poza serwisem przez wysyłanie ulotek reklamujących inne sklepy. Dochodziło również do sprzecznego z przepisami o ochronie danych osobowych dopisywania klientów do marketingowych baz danych bez stosownej zgody.
Serwis podkreśla, że kupujący – jego klienci są chronieni przez Program Ochrony Kupujących, dzięki któremu mogą otrzymać do 10 tys. zł zwrotu za nieudane zakupy w Allegro. Oprócz tego obie strony transakcji mogą liczyć na wsparcie i interwencje obsługi serwisu w dyskusjach oraz pełną ochronę danych osobowych. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia też system płatności Allegro Finanse. W przypadku, gdy strony zdecydują się na finalizację transakcji poza Allegro, narzędzia te są niedostępne. Platforma oferuje dostęp do grupy 17 milionów klientów miesięcznie. Zachęca do skorzystania z jej usług brakiem pobierania opłat za wystawianie ofert w większości kategorii (pobierana jest tylko prowizja od zrealizowanych transakcji). Udostępnia także efektywne narzędzia promocji.
Komentarze