Serwis allegro.pl opublikował nowe zasady naliczania opłat i prowizji.
Zmiana w sposobie naliczania opłat za wystawienie i promowanie ofert w serwisie nastąpi 1 sierpnia i dotknie zwłaszcza sprzedawców, których oferty wiszą w serwisie dłużej i dodatkowo są wyróżnione.
Od przyszłego miesiąca opłaty za promowanie ogłoszeń będą naliczane w 10-dniowych cyklach, a 14-dniowy termin wystawienia zostanie zastąpiony 20-dniowym dla opcji „kup teraz” i 10-dniowym dla licytacji – poinformowało Allegro we wtorek 18 lipca.
– Wyróżnione oferty w modelu sklepowym stanowią 1,2 proc. wszystkich ofert wystawionych w serwisie w ciągu ostatnich 30 dni – zapewnia w rozmowie z Bankier.pl Michał Bonarowski z biura prasowego Grupy Allegro.
Oczywiście sprzedawcy z nadchodzących zmian nie są zadowoleni. Zaraz po tym, jak Allegro napisało w komunikacie, „zmiany wpłyną na nasze cenniki”, niektórzy z prowadzących internetowe sklepy wyliczyli, że przy ich obrotach koszty sprzedaży na Allegro wzrosną o 250 procent.
Zobacz także: UOKiK przeszukuje siedzibę Allegro!
Komentarze