Amerykański gigant coraz bardziej docenia potencjał tkwiący w polskiej branży e-commerce.
Na przestrzeni ostatnich trzech lat Amazon zainwestował w Polsce ponad 3 miliardy złotych, Pierwsze kroki poczynione przez tego giganta e-commerce’u to otwarcie Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, biura Amazon Web Services w Warszawie oraz trzech centrów logistyki e-commerce – jedno w Poznaniu oraz dwa we Wrocławiu. Amazon nie zamierza na tym poprzestać. Planuje rozpoczęcie działalności w następnych centrach: w Kołbaskowie koło Szczecina i w Sosnowcu. Obie inwestycje mają dać zatrudnienie tysiącom ludzi, co wskazuje na rozmach przedsięwzięcia oraz poważne plany zaistnienia na polskim rynku.
Pomimo posiadania w Polsce powyższych centrów dystrybucyjnych, niestety polscy klienci nadal nie mają możliwości robienia w prosty sposób zakupów w tym największym sklepie internetowym świata. Po wejściu na stronę internetową Amazon, przekierowuje ona polskiego klienta na niemieckojęzyczną wersję tej witryny. Pewnym udogodnieniem dla Polaków było wprowadzenie wersji po polsku w październiku 2016 roku. Kolejnym ukłonem w stronę polskiego klienta jest wprowadzenie polskiej wersji językowej do aplikacji mobilnej.
Amazon podaje iż, całkowicie przetłumaczono nawigację, strony pomocy, informacje na temat dostaw i przesyłek oraz miliony nazw produktów.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej obecności Amazon w Polsce i planujemy dalszy rozwój inwestycji oraz usług dla klientów w kraju – poinformowała Marzena Więckowska, rzecznik prasowy Amazon.
Towary dostępne w Amazonie pojawiły się w porównywarce Ceneo.pl, co może sygnalizować rychły start polskiej wersji serwisu Amazon.
Komentarze