Poniżej cechy sklepu, które w naszej ocenie, mogą podważać wiarygodność sklepu.
Oferta sklepu obejmuje produkty z kategorii RTV i AGD. Natomiast różnice w cenie, w porównaniu z cenami tych samych produktów w innych sklepach internetowych, są tak duże (ok. 200 - 300 zł), że można mieć wątpliwości co wiarygodności sprzedawcy.
Sklep oferuje kilka metod płatności, ale wszystkie ograniczają się płatności przez internet. Sklep nie oferuje płatności w chwili odbioru produkty za tzw. pobraniem. Co ciekawe sklep oferuje płatność ratalną (raty DotPay.pl) chociaż z regulaminu wynika, że płatności elektroniczne powinny być oferowane przez PayU.pl (poniżej).
Właściwe to nie wiemy kto jest sprzedawcą w sklepie zakupeo.com. Brakuje podstawowych informacji w regulaminie oraz na stronie sklepu. To zdecydowanie utrudni ewentualną procedurę reklamacji lub zwrotu produktu. Warto podkreślić, iż podanie danych sprzedawcy to podstawowy obowiązek przedsiębiorcy internetowego wynikający zarówno z ustawy o prawach konsumenta, jak i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Dokument został przekopiowany z innego sklepu. Świadczy o tym układ całego dokumentu oraz m.in. fragment dotyczących serwisów płatności (§ 9 Metody płatności) z którego wynika, że zakupeo.com korzysta z płatności internetowych PayU oraz PayPal.com – chociaż faktycznie korzysta z DotPay.pl.
Warto również zwrócić uwagę, na § 19 regulaminu, ponieważ w ostatnim punkcie pojawia komentarz osoby tworzącej regulamin - w obu regulaminach ten sam.
Dzwoniliśmy do sklepu w celu wyjaśnienia naszych wątpliwości. Niestety nikt nie odebrał telefonu.
Jeżeli macie jakiekolwiek doświadczenia związane ze sklepem zakupeo.com zachęcamy do dodania komentarza na jego temat pod niniejszym artykułem.
[Aktualizacja - 29.03.2019 r.] Po publikacji niniejszego artykułu w regulaminie poprawiono punkt dotyczący sposób płatności oraz § 19.
Komentarze