Duże problemy mają klienci PKO BP, którzy nie mogą korzystać z aplikacji IKO i serwisu internetowego banku. Bank poinformował, że pracuje nad awarią, a część usług przywrócono już do działania.
Od południa dziś, tj. w piątek 26 października klienci banku PKO BP zgłaszają problemy w funkcjonowaniu serwisów bankowych. „Co się dzieje? Nie ma IKO, nie można płacić kartami, nie można zalogować się na konto” – tak pisał jeden z klientów banku na profilu PKO BP w serwisie Facebook.
Próba zalogowania do aplikacji kończy się komunikatem: „Serwis bankowości elektronicznej iPKO jest w tej chwili niedostępny. Przepraszamy za utrudnienia”. Wiele osób skarżyło się także problemy z wypłatami z bankomatów i z płatnościami za pośrednictwem systemu BLIK.
Bank PKO BP opublikował oficjalny komunikat w tej sprawie przyznając, że problemy rzeczywiście występują i obecnie trwają prace nad ich rozwiązaniem:
Szanowni Państwo, informujemy, że obecnie z powodów technicznych dostęp do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO jest utrudniony. Trwają prace nad przywróceniem dostępu do usług. Jednocześnie informujemy, że karty płatnicze powinny działać prawidłowo. Przepraszamy za utrudnienia.
Mimo zapewnień banku, że awaria nie obejmuje bankomatów klienci nie mogli przez kilkadziesiąt minut korzystać z kart. Dotyczyło to zarówno klientów indywidualnych jak i firm. Obecnie awaria jest częściowo usunięta. Można już płacić kartami tego największego polskiego banku, można także korzystać z bankomatów. Problem pozostaje natomiast z dostępem do konta przez internet.
Komentarze