Wizerunek marki głównie skupia się na wszystkich doświadczeniach, jak i odczuciach które klienci postrzegają wobec niej, a są to m.in.
Celem badania wizerunku marki (firmy), jest spostrzeżenie jak dana organizacja jest postrzegana przez jej klientów. Umożliwia to określenie, czy wizerunek marki, który pierwotnie został zakładany jest spełniony, jak wypada się na tle konkurencji oraz jaki stosunek bądź stopień przywiązania mają do niej ich klienci.
W przypadku tych badań najczęściej wykorzystuje się wywiad bądź ankietę na losowej oraz dużej grupie respondentów. Pytań nie powinno być dużo, najlepiej żeby były jasne oraz klarowne. Z nich przede wszystkim dowiemy się: co, ile, kiedy, kto, jak często itp.
Znowu przy tych badaniach dobór próby jest na ogół celowy, a liczba respondentów relatywnie mała. Przeważnie stosuje się zogniskowany wywiad grupowy bądź pogłębiony wywiad indywidualny. Z tych badań jesteśmy w stanie stwierdzić: jak, dlaczego i po co itp.
Wizerunek marki to coś więcej, niż ładnie wyglądające logo i pięknie brzmiąca misja i wizja przedsiębiorstwa. Dobrze i w przemyślany sposób wykreowany wizerunek marki, powiązany z trafnym marketingiem pozwoli na lepsze relacje z klientami oraz zbudowanie z nimi więzi, ale co z tego nasza firma będzie mieć? Grono lojalnych klientów, którzy dzięki wszystkim naszym działaniom pozostaną z nami na lata i będą nas polecać innym, a nie od dziś wiadomo, że marketing szeptany, jest jedną z najbardziej niezawodnych form.
Istotny jest, w jaki sposób marka komunikuje się z otoczeniem, z jakim przekazem i wartościami wychodzi do swoich odbiorców. Powinniśmy zwrócić uwagę na to, aby treści, język oraz kanały komunikacji (social media) były w staranny sposób dobrane do danej grupy docelowej.
Wygląd logo, znaki/obrazy do niego użyte, kolorystyka, styl lub rozmiar czcionki, nazwa do niego użyta.
Zadbaj o wygląd, tematykę oraz główny cel swojej strony internetowej, sklepu internetowego, portali społecznościowych, e-maili wysyłanych do klientów. Stań się rozpoznawalny i unikatowy na tle swojej konkurencji, jednocześnie dbając o komfort swoich klientów.
Badania wizerunku marki, są kluczowe w celu określenia osobowości definiujące jej unikatowe cechy, tzw. „charakter” oraz tożsamości, czyli jej docelowy wygląd, postrzegania jej przez konsumentów. Przy realizacji całych badań nie powinniśmy zapominać o strategii, która pozwala zaplanować wszelakie działania oraz o tym, żeby wszystkie nasze kroki były spójne oraz zgodne misją marki.
Komentarze