PKO BP ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy podszywają się pod bank i rozsyłają fałszywe wiadomości dotyczące „Powiadomienia o płatności przychodzącej”.
We wspomnianej wiadomości, oszuści nakłaniają do potwierdzenia swoich danych i otwarcia załącznika. Plik zawiera złośliwe oprogramowanie. Bank ostrzega, aby nie klikać w załącznik, nie odpowiadać na wiadomość i natychmiast ją usunąć.
Otwarcie załącznika spowodować utratę danych, kontroli nad kontem bankowym lub komputerem czy smartfonem.
Bank, przy okazji ostrzeżenia, przypomina również o zasadach bezpieczeństwa:
- Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie, nie klikaj w linki, nie ujawniaj swoich danych.
- Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
- Sprawdzaj poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej (poprawny adres to ipko.pl) oraz obrazka bezpieczeństwa.
- Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj dokładnie treść otrzymanego SMS-a, żeby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru konta odbiorcy, kwotę przelewu).