Idea Bank, Getin Bank i Alior Bank oraz CERT Polska ostrzegają klientów przez bardzo dobrze przygotowanym atakiem oszustów. Podają się konsultantów banku.
Atak przeprowadzany jest w formie rozmowy telefonicznej, w której przestępcy próbują uzyskać kod SMS potrzebny do utworzenia tzw. odbiorcy zaufanego. W konsekwencji umożliwia to kradzież środków z konta. Atakujący dzwonią do ofiar podszywając się pod numer telefonu infolinii banku i proszą o kod SMS, najczęściej w bardzo nachalny sposób.
O oszustwie jako pierwszy powiadomił Idea Bank. Ostrzeżenia na swoich stronach zamieściły także Getin Bank oraz Alior Bank. W każdym z podobnych przypadków oszuści podszywają się pod pracowników banków. CERT Polska informuje, że cyberprzestępcy wykorzystują wyspecjalizowane serwisy, żeby podszyć się pod numer telefoniczny infolinii banku.
Każdy, kto spotkał się z przypadkiem próby wyłudzenia kodu SMS przez podającego się za konsultanta banku przestępcę, może to zgłosić na stronie internetowej incydent.cert.pl.
Idea Bank podpowiada, jak bronić się przed przestępcami:
Komentarze