Cała lista liczy 32 pozycje i dotyczy nie tylko usług cyfrowych oferowanych przez Ministerstwo Cyfryzacji, ale także przez inne resorty. Będą dostępne również nowe, zmodyfikowane i w założeniu bardziej przyjazne formularze elektroniczne służące do wprowadzania danych bezpośrednio z komputera petenta.
Jedną z czynności administracyjnych wymagającą osobistego stawiennictwa w urzędzie jest aktualnie (wciąż jeszcze) zgłoszenie narodzin dziecka. Jest to niewątpliwy kłopot dla świeżo upieczonych rodziców, którzy wśród wielu nowych obowiązków z tym związanych muszą także przeznaczyć swój czas na załatwianie formalności w urzędzie. W celu wdrożenia elektronicznej usługi zgłoszenia narodzin dziecka zostanie przeprowadzony program pilotażowy we współpracy z jednym ze szpitali w Ełku. Rodzice będą tam mogli dokonywać zgłoszenia za pośrednictwem pełnomocnika – pracownika szpitala. W drugim etapie pilotażu sami będą mogli wypełniać elektronicznie odpowiedni wniosek. Wreszcie po zakończeniu testów oraz wejściu w życie odpowiednich nowelizacji przepisów – usługa stanie się dostępna dla wszystkich obywateli.
Pełna lista wdrażanych e-usług dostępna jest pod adresem: https://mc.gov.pl/files/uslugi_cyfrowe_polskiej_administracji_planowane_w_okresie_lipiec-grudzien_2017_.ods
Komentarze