Taką przynajmniej mamy nadzieję po opublikowaniu oficjalnej informacji na firmowym blogu Facebooka.
W informacji podano, że załoga FB zdaje sobie sprawę z rosnącego niezadowolenia użytkowników, spowodowanego wzrostem ilości linków do publikacji mało treściwych, za to wypełnionych niewybrednymi reklamami. Użytkownicy oczekują raczej, że po kliknięciu posta powinna się pojawiać informacja podana w najprostszej postaci, bez zbędnych dodatków.
Stąd też FB wdraża od 10 maja br. update systemu w celu ograniczenia niechcianych treści oraz wprowadzających w błąd informacji. Chodzi zwłaszcza o linki pojawiające się w „news feed”, które szczególnie denerwują użytkowników. W tym celu FB wprowadza m.in. mechanizmy określane mianem „sztucznej inteligencji”, które w założeniu mają wychwytywać i usuwać pojawiające się bliźniaczo podobne treści o typowej zawartości o niskiej jakości.
Zmiany będą wprowadzane stopniowo przez kilka kolejnych miesięcy. FB zaleca reklamodawcom zapoznanie się z nowymi zasadami filtrowania publikowanych treści.
Komentarze