Powodów zwiększenia obrotów handlu w sieci jest kilka:
- Królowa wszystkich powodów (można rzec nosząca koronę ;) - epidemia. W trosce o własne bezpieczeństwo (i bardzo słusznie) oraz z uwagi na liczne kwarantanny, zamawiamy wszelkie artykuły w sieci.
- Prawo do zwrotu towaru. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość, bo o nim mowa, daje nam możliwość odesłania danego produktu, jeśli nie odpowiada naszym wymaganiom lub po prostu rozmyślimy się. Obecnie zwrotu możemy dokonać w terminie 14 dni od otrzymania towaru, a u niektórych sprzedawców nawet w terminie 30 dni.
- Dostawa do domu. Większość sklepów internetowych, tych większych, jak i należących do wielkich sieci oferuje coraz szerszy zakres dostaw do klienta. Prym wiodą firmy kurierskie oraz największy operator paczkomatów – InPost (o kolejnej współpracy tej sieci TUTAJ).
- Płatności elektroniczne. Obecnie gotówka staje się przeżytkiem, zwłaszcza wśród młodszych klientów. Nowoczesne technologie umożliwiają nam płatności telefonem czy tabletem poprzez szereg systemów płatności takich jak Google Pay, ApplePay, polski BLIK czy szereg innych.
- Black Friday oraz sezon świąteczny. Listopad to dobry moment, aby uruchomić sklep internetowy. W wielu sklepach już odbywa się akcja promocyjna Black Friday, w dodatku wielkimi krokami zbliżają się Mikołajki oraz Boże Narodzenie. Końcówka roku może skutkować znacznym wzrostem dochodów.
Polacy kupują w sieci praktycznie wszystko. Od prostych produktów spożywczych typu chleb i mleko, poprzez ubrania (wygodne ciuchy w home office to przecież podstawa), drobne AGD, aż po pralki, lodówki czy meble. Izolacja domowa sprzyja także sklepom budowlanym. Polscy konsumenci coraz częściej decydują się na remonty swoich „mieszkanio-biur” (home office) i kupują materiały budowlane w sieci.
Tylko uważajcie na fałszywe sklepy!
Listopadowe wyprzedaże to także idealny moment dla przestępców, którzy tworzą coraz więcej fałszywych sklepów internetowych, kusząc klientów atrakcyjnymi cenami. Każdego dnia na naszej
liście podejrzanych sklepów pojawia kilka nowych pozycji sklepów, których jedynym celem jest wyłudzenie pieniędzy od klientów. Każdego dnia weryfikujemy przesyłane przez naszych użytkowników sklepy i udzielamy odpowiedzi tak szybko jak to tylko możliwe. Na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas zakupów w sieci?
- CENA. Niska cena produktu, nie zawsze, ale powinna budzić czujność klienta sklepu internetowego!
- PŁATNOŚĆ. Jeżeli sklep nie udostępnia kilku metod płatności, a np ogranicza się tylko o płatności za pośrednictwem przelewu tradycyjnego to zdecydowanie należy zachować czujność podczas zakupów!
- OPINIE. Zawsze należy sprawdzić opinie dotychczasowych klientów na temat danego sklepu!