Operator platformy Blik – Polski Standard Płatności poinformował, że w ub. r. Polacy zrealizowali 33 mln transakcji Blikiem, z czego 2/3 płatności w Internecie. Jest to związane z coraz większą popularnością bankowości mobilnej w Polsce. W IV kwartale 2017 r. platforma pozyskała milion nowych użytkowników, których liczba obecnie sięga 6,1 miliona osób, czyli dwukrotnie więcej niż pod koniec 2016 r. Wartość transakcji dokonanych w ub.r. przekroczyła poziom 4,5 mld zł.
Blik staje się także bardziej popularny przy wypłatach z bankomatów, które składają się na 20 proc. wszystkich transakcji w ostatnim kwartale. Nasi rodacy wypłacili w ten sposób gotówkę 2,4 mln razy. Płatności w terminalach było 550 tys. (5 proc.), a natychmiastowych przelewów na telefon 540 tys. (4 proc.).
W IV kwartale ub.r. Polacy wykonywali średnio 131 tys. transakcji Blikiem dziennie. Było to średnio 93 tys. płatności w Internecie, 26 tys. transakcji w bankomatach, 6 tys. płatności w terminalach płatniczych i 5,8 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord ilości transakcji Blikiem to ponad 238 tys., a w samym Internecie 195 tys.
Jak podał Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności:
Rok 2017 był dla Blika przełomowy. Sześciomilionowa, ciągle powiększająca się grupa użytkowników Blika zrealizowała w nim aż cztery razy więcej transakcji niż w 2016 r. Blik stał się powszechnym standardem płatności i jest dostępny w coraz większej liczbie sklepów oraz banków. W nadchodzącym okresie będziemy dalej rozwijać Blik zarówno w obszarze płatności, jak i przelewów na numer telefonu.
Komentarze