Mają to być boty „inteligentne” w tym sensie, że zapewnią interaktywny kontakt z klientem, który poczuje się jak przy kontakcie z żywym doradcą. Z takiego wsparcia korzystają już klienci drogerii BeGlossy.com. TogetherData pracuje nad stworzeniem chatbotów dedykowanych kolejnym branżom.
Pierwszym botem z rodziny WiseBots jest Whitney Wise - asystentka sprzedaży dedykowana branży e-commerce. Kluczem do skuteczności Whitney jest inteligentny system rekomendacji. Dzięki autorskim algorytmom produkty są precyzyjne filtrowane. Korzystając z feedu produktowego, bot potrafi w inteligentny sposób dobrać przedmioty na podstawie ich cech wyróżniających, które często zawarte są wyłącznie w opisach. Whitney przyjmuje więc rolę doradcy i zadając kilka prostych pytań jest w stanie zawęzić preferencje użytkownika i zaproponować mu produkt najlepiej dopasowany do jego potrzeb.
Naszym założeniem było stworzenie bota, który przeprowadziłby klienta przez całą ścieżkę sprzedażową. Od rekomendacji produktu, przez przyjmowanie zamówienia, aż po finalizację transakcji, czyli przekierowanie do kasy. Dodatkowo chcieliśmy, aby chatbot poprawił interakcję z klientem. Obecnie w wielu sklepach online wciąż brakuje relacji, która przypominałaby kontakt na linii klient-doradca. Nasz asystent słucha potrzeb klienta i próbuje mu doradzić, tak jak ma to miejsce w przypadku sprzedaży bezpośredniej. – mówi Dorota Kokosińska, Business Development Manager w TogetherData.
Komentarze