Co
klientów denerwuje najbardziej?
Na najwyższym stopniu podium znalazł się obowiązek rejestracji konta w
sklepie internetowym. Aż 49% ankietowanych przyznało, że najbardziej
denerwuje ich konieczność rejestracji w sklepie internetowym, zwłaszcza gdy
zakupów dokonują okazjonalnie. Na drugim miejscu, znalazły się braki
informacyjne dotyczące samego produktu, kosztów oraz sposobu jego dostawy, a
także jego zwrotu lub reklamacji. Braki te irytują, aż 36% respondentów. Na
najniższym stopniu podium, znalazła się intuicyjność strony. Nieczytelność
strony czy brak prostej ścieżki zakupowej stanowi powód do nerwów dla ponad 25%
badanych.
Co
klientom podoba się najbardziej?
Klienci cenią sobie przede wszystkim spokój! Z ankiety wynika, że aż
62% badanych zadeklarowało, że ceni sobie możliwość zastanowienia się i
spokojnego dokonania wyboru. Wygodę e-zakupów docenia 59% respondentów. Tyle
samo ankietowanych wskazało, że zaletą sklepów internetowych są niższe w
porównaniu ze sklepami stacjonarnymi ceny.
Czego
klienci chcą najbardziej?
Indywidualne traktowanie i personalizacja oferty to klucz do sukcesu
sklepu internetowego. Z badań wynika, że klient jest gotowy zapłacić więcej za
indywidualne traktowanie, czy możliwość zmiany ostatecznego kształtu produktu.
Ważną funkcją, wskazało ją 55% badanych, jest możliwość dodawania ocen po
dokonanym zakupie oraz możliwość zobaczenia ocen innych użytkowników sklepu.
Oczywiście duża cześć badanych, bo aż 46%, za ważną cechę wskazała chęć
obdarowania klienta przez sklep darmowym produktem lub zniżą przy zakupie. W
uzyskaniu takiego bonusu, nie przeszkadza klientowi nawet rejestracja konta w
sklepie czy zapisanie się na newsletter.
Informacja
to podstawa!
Respondenci podkreślą, że poważnym mankamentem sklepów internetowych
jest brak wyczerpującej informacji o produktach. Natomiast w przypadku
kosmetyków i żywności najbardziej uciążliwy jest brak informacji o ich pełnym
składzie, czy też zdjęć pokazujących produkt z każdej strony. Bardzo dobrze
odbierane są prezentacje video, które jednak są cały czas wyjątkiem niż regułą.
Komunikacja
Obsługa klienta w sklepie internetowym nie może się już ograniczyć do
podania numeru telefonu oraz udostępnieniu formularza kontaktowego w zakładce
kontakt. Klienci cenią sobie innowacyjne podejście sklepu do podjęcia rozmowy o
produkcie, a najlepiej jeżeli ta rozmowa będzie się odbywać w czasie
rzeczywistym. Czat lub jakiekolwiek inne narzędzia komunikacji, które dają
możliwości uzyskania szybkiej porady, sprawiają że klienci czują się dobrze
obsłużeni.