Portal bezpiecznego e-biznesu

Oszuści wykorzystują wizerunek Poczty Polskiej

 Oszuści wykorzystują wizerunek Poczty Polskiej

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Brak czujności, tylko kilka kliknięć i możesz stracić pieniądze z konta. Tym razem podszywając się pod Pocztę Polską hakerzy kuszą wygranym iPhone11. Ty musisz tylko wypełnić pola danymi karty płatniczej. Jaki jest tego efekt? Co miesiąc możesz być biedniejszy o 300 zł.

Oszuści wykorzystują wizerunek Poczty Polskiej

Kolejny raz przestępcy wykorzystali wizerunek Poczty Polskiej, rozsyłając masowo do ofiar e-maile. Tym razem w wiadomości informują o zatrzymaniu paczki z “wygranym w konkursie iPhonem 11”. Kliknięcie w link powoduje przeniesienie na fałszywą stronę, gdzie oszust wyłudza nasze dane osobowe, kontaktowe oraz dane karty płatniczej. W ten właśnie sposób adresat wiadomości nieświadomie aktywuje co miesięczną opłatę abonamentową w wysokości €65.85.


To prawie 300 zł!

Dzisiaj rano pan Michał otrzymał podejrzaną wiadomość e-mail. Informacja była kusząca, w końcu miał możliwość odebrania nagrody w postaci Iphone PRO 11.

Jedyne co wydało mi się dziwne to fakt, że coś wygrałem. Nie brałem udziału w żadnych konkursach, ale często nawet nie pamiętamy, gdy przypadkowo się gdzieś zgłosimy - mówi pan Michał.

Na całe szczęście przed podaniem swoich danych, mężczyzna odezwał się do CyberRescue, gdzie specjaliści zbadali wiadomość i poinformowali o oszustwie, za pomocą alertu, wysyłanego drogą e-mailową oraz przez Messengera.

Łatwo się nabrać!

Tylko przez kilka godzin otrzymaliśmy ponad 50 zgłoszeń z prośbą o weryfikację wiadomości. Na szczęście nasi Klienci są czujni i wiedzą, że warto zapytać nas o wiarygodność e-maila. Aktywowanie subskrypcji jest proste, wystarczy podać kilka danych i opłata będzie automatycznie pobierana z rachunku, ale jak ją anulować? Pierwszą myślą jest zastrzeżenie karty płatniczej i faktycznie to skuteczna metoda jeśli wcześniej wyzerujemy limity na transakcje internetowe. W przeciwnym wypadku z naszego rachunku nadal będzie pobierana opłata - tłumaczy Karolina Wrońska z CyberRescue.

Najskuteczniejszą opcją jest jednak skontaktowanie się z usługodawcą, u którego została włączona subskrypcja i poproszenie o jej dezaktywowanie oraz usunięcie wszelkich danych. Śmiało poproś także o zwrot środków jeżeli nie byłeś świadomy takiej opłaty. W większości przypadków podmioty te zwrócą Twoje środki w ciągu 10 dni roboczych.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułZalecamy ostrożność podczas zakupów w sklepie ratilis.com Następny artykuł ›Czy gwarancja skraca termin do złożenia reklamacji?

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Drukarnia Fortuny - kalendarze

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się