Jeszcze niedawno byliśmy zapewnieni, że rejestracja w serwisie nigdy nie będzie odpłatna.
Natomiast kilka dni temu slogan zmienił się i całkowicie porzucił informacje na temat odpłatności serwisu.
Facebook odchodzi o swojej retoryki. Firma, zawsze chwaliła się, że serwis ma charakter darmowy, a użytkownicy mogą z niej korzystać dzięki reklamom zawartym w serwisie. Wszystko zmieniło się po głośnych aferach związanych z ochroną prywatności, z których jednoznacznie wynika, że dane użytkowników stanowią źródło informacji, które pozwalają lepiej targetować reklamy, a tym samym przynosić serwisowi większe dochody.
Walutą Facebooka były i nadal są dane osobowe użytkowników. Nigdy nie była ona jednak darmowa, ponieważ dane są wiele warte – skomentował prawnik i ekspert ds. prawa cyfrowego José Antonio Castillo.
Czemu właśnie teraz dokonano tej zmiany? Być może termin modyfikacji sloganu nie jest przypadkowy. W maju br. Parlament Europejski przyjął dyrektywę, w której po raz pierwszy w historii uznaje się wymianę danych za formę płatności.
Źródło informacji: Businessinsider.com.pl
Komentarze