Początkujący sprzedawcy często zadają sobie pytania czy boom na sklepy internetowe już minął i czy warto wchodzić na ten rynek. Obawiają się, że e-commerce powoli nasyca się e-sklepami. Zatem czy założenie sklepu internetowego jest nadal opłacalne?
Spotykamy się z wieloma głosami twierdzącymi, że założenie sklepu internetowego nie jest już tak dochodowe jak kiedyś. Część sprzedawców prowadzi swoją działalność jedynie na Allegro.pl, ale czy aby na pewno mamy do czynienia z nasyceniem rynku?
Pamiętajmy, iż sieć to ogrom możliwości i każdy może znaleźć tam miejsce dla siebie i swojego biznesu. Jednakże zawsze należy to robić z głową oraz odpowiednimi ludźmi, którzy znają się na rzeczy.
Dlaczego wciąż warto zakładać sklepy internetowe?
Prowadzenie własnego e-sklepu wiąże się z mniejszymi kosztami, jeśli prowadzimy sprzedaż tylko w taki sposób, bez sklepu stacjonarnego. Sklep internetowy może być prowadzony z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem dostępu do Internetu, zatem nie musimy płacić dodatkowego czynszu za lokal. Wystarczy nasze mieszkanie. Jeśli zdecydujemy się na sprzedaż w modelu dropshipping, to koszty prowadzenia sklepu będą jeszcze mniejsze.
Do prowadzenia sklepu internetowego nie musimy od razu zatrudniać pracownika. Na początku możemy to robić samodzielnie. Wtedy nie ponosimy kosztów zatrudnienia, a jedynie opłaty ZUS związane z samozatrudnieniem.
Do prowadzenia sprzedaży i obsługi sklepu potrzebujemy jedynie sprawnego urządzenia z dostępem do sieci. Dzięki temu można realizować zamówienia klientów z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.
W przypadku sprawnego oprogramowania służącego do obsługi sklepu (CMS) oraz innych programów pomocnych w prowadzeniu tego typu działalności (np. program do faktur), oszczędzamy czas, skupiając się na innych obowiązkach lub przyjemnościach.
Internet umożliwia dostęp do szerokiego grona klientów, nie tylko krajowych. Dzięki powszechności dostępu do sieci, sprzedawcy mają możliwość dotarcia z ofertą swojego sklepu internetowego również do klientów zagranicznych.
Obecnie na rynku funkcjonuje wiele systemów płatności elektronicznych, które ułatwiają sklepom internetowym rozliczenia ze swoimi klientami. Natomiast firmy kurierskie posiadają w swojej ofercie usługi dedykowane sklepom internetowym.
Na koniec należy zauważyć, iż klienci niemogący udać się do galerii handlowej w niedzielę, chętniej przeglądają ofertę sklepów internetowych.
Warto pamiętać, iż stworzenie własnego sklepu internetowego wiąże się z określonymi przygotowaniami i badaniami rynku. Warto zrobić biznesplan albo chociaż spisać listę „za i przeciw”.
Na koniec, przed uruchomieniem każdego sklepu, obowiązkowo należy opublikować na jego stronie regulamin sklepu internetowego oraz politykę prywatności określającą przetwarzanie danych zgodnie z RODO.
Komentarze