Co to kampania Google Ads? To system reklamowy, który umożliwia reklamę w wyszukiwarce Google. W skład kampanii Google Ads wchodzą różnorodne typy reklam. W przypadku kampanii Google Ads przedsiębiorca ponosi koszty dopiero w momencie kiedy użytkownik kliknie w reklamę.
Google Ads oferuje różne typy kampanii, które pozwalają na dopasowanie reklam do potrzeb firmy. Wyróżniamy następujące typy kampanii Google Ads:
- Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia
- Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia
- Bumpery reklamowe
- Reklamy video Discovery
- Reklamy Out-Stream
Kampanie lokalne Google Ads pomagają w przyciąganiu nowych klientów do sklepu stacjonarnego. Umożliwiają przekazanie potencjalnym klientom niezbędnych informacji. Kampanie lokalne Google Ads umożliwiają promowanie sklepów w największych usługach Google, m.in. w sieciach wyszukiwania i reklamowej Google, Mapach oraz YouTube.
Kampanie produktowe Google Ads to najlepsza forma reklamy dla posiadaczy sklepów internetowych. Kampanie produktowe wyświetlają informacje o produktach, tworzone są automatycznie i wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google.
Kampanie inteligentne pomagają w automatyzacji reklam i rozpoczęciu reklamowania się za pomocą kampanii Google Ads. W przypadku kampanii inteligentnych część optymalizacji następuje automatycznie. Google dobiera optymalne ustawienia na podstawie informacji o firmie i kilku reklam.
Jak stworzyć kampanię Google Ads krok po kroku?
Pojawi się nowa strona, na której możesz wybrać ustawienia, skonfigurować grupy reklam i utworzyć reklamy.
Kampanie Google Ads są w pełni kontrolowane przed administratorów konta, dlatego możemy dopasować je do siebie i swoich celów. Bardzo ważną zaletą jest to, że treści reklamowe pojawiają się tylko tym osobom, które poszukują produktów czy usług, które oferujemy. Kampanie Google Ads dają także możliwość ograniczenia wyświetlania reklam w poszczególnych miejscach. Wykluczyć można kanały na YouTube, aplikacje i strony partnerów Google. Tworząc kampanie Google Ads sami ustalamy budżet przeznaczony na reklamę. Dodatkowo Google daje nam możliwość płacenia za konkretną konwersję:
Chociaż system kampanii Google Ads nie należy do bardzo skomplikowanych wiele osób może mieć problem z jego obsługą. Dodatkowo odpowiedni dobór typów reklamy, konwersji, grupy docelowej, słów kluczowych itd. może sprawić laikowi wiele problemów. Zlecenie stworzenia kampanii Google Ads specjalistom to dobry wybór, który gwarantuje nam, że nasz budżet zostanie dobrze spożytkowany, a nie przepalony, dodatkowo reklamy trafią do odpowiedniej grupy docelowej.
Komentarze