Sklepy internetowe zaczynają powoli dominować w handlu nad sklepami stacjonarnymi. Klienci e-sklepów przeznaczają na każde zakupy kwotę czterokrotnie wyższą niż w tradycyjnym sklepie. Zamawiane są już nie tylko produkty przemysłowe, które nie ulegają szybkiemu zepsuciu, ale również coraz częściej produkty spożywcze, świeże. Ponadto szacuje się, że prawie co dziesiąte zamówienie jest składane za pośrednictwem urządzeń mobilnych typu smartfon czy tablet
Sklepy internetowe zaczynają powoli dominować w handlu nad sklepami stacjonarnymi. Klienci e-sklepów przeznaczają na każde zakupy kwotę czterokrotnie wyższą niż w tradycyjnym sklepie. Zamawiane są już nie tylko produkty przemysłowe, które nie ulegają szybkiemu zepsuciu, ale również coraz częściej produkty spożywcze, świeże. Ponadto szacuje się, że prawie co dziesiąte zamówienie jest składane za pośrednictwem urządzeń mobilnych typu smartfon czy tablet.
Badania pokazują, że klient internetowy wykazuje się lojalnością wobec raz wybranego sklepu. Liderzy rynku, jak Ezakupy sieci Tesco, zwiększają swoje zyski z roku na rok, nie powinno zatem dziwić, że liczba chętnych, którzy chcą zaistnieć na tym rynku jest coraz większa. Dobre wyniki firm działających w e-handlu zachęcają nowych graczy do spróbowania swoich sił w tym segmencie. Eksperci oceniają, że konkurencja w tej kategorii sprzedaży będzie sukcesywnie rosnąć.
Powodów sukcesu e-zakupów w Polsce jest wiele, ale do najważniejszych należy wygoda klienta. Jak donoszą przedstawiciele sieci Tesco prawie 86 proc. kupujących w tej sieci klientów podaje oszczędność czasu jako powód dokonywania zakupów wirtualnie, natomiast 84% korzysta z tej formy zakupów z powodu prozaicznego - oszczędności sił. Po prostu nie muszą nosić ciężkich zakupów samodzielnie.
Popularność zdobywa również usługa zwana „click and collect”, czyli składanie zamówienia na stronie internetowej i odbieranie spakowanych zakupów w dogodnym terminie i czasie w sklepie tradycyjnym.
Zapewne na rynku wirtualnych zakupów znajdzie się jeszcze miejsce dla nowych graczy, a im większa konkurencja tym korzystniejsze powinny być warunki zakupów dla klientów.
Komentarze