Portal bezpiecznego e-biznesu

E-commerce: Nowe obowiązki już w grudniu 2024 roku

 E-commerce: Nowe obowiązki już w grudniu 2024 roku

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Czy macie wrażenie, że co pół roku dostajecie informacje o kolejnych zmianach prawnych, które wpływają na sklepy internetowe i szeroko pojęty e-commerce? Jeżeli tak, to słusznie. Na początku tego roku informowaliśmy was o zmianach związanych z wejściem w życie Digital Services Act. Tymczasem znów przyszedł czas, by rzucić okiem na sprezentowany nam przez Unię Europejską nowy akt prawny, na który powinien zwrócić uwagę każdy e-sprzedawca.

E-commerce: Nowe obowiązki już w grudniu 2024 roku

Zmiany prawne związane są z wejściem w życie tzw. Rozporządzenia GPSR. Ma ono na celu zapewnić wyższy poziom ochrony konsumentów, a także zwiększyć transparentność importu towarów na teren wspólnego, europejskiego rynku. Jednym z kluczowych elementów nowego rozporządzenia są zmiany dotyczące obowiązków ciążących na przedsiębiorcach. Jeżeli przedsiębiorca zajmuje się produkcją, importem lub dystrybucją produktów konsumenckich, musi być przygotowany na nowe wymagania.

Kilka kluczowych obowiązków, które wprowadza GPSR:

Dokumentacja i etykiety – każdy produkt wprowadzony na wspólny rynek musi posiadać odpowiednią dokumentację, która potwierdza jego zgodność z wymogami bezpieczeństwa. Etykietowanie powinno być jasne i zrozumiałe dla konsumenta, a informacje o producencie i kraju pochodzenia muszą być łatwo dostępne.

Śledzenie pochodzenia produktów – rozporządzenie wprowadza wymóg identyfikacji łańcucha dostaw. To oznacza, że jako przedsiębiorca musisz być w stanie odpowiedzieć na pytanie: skąd pochodzi twój produkt? Każdy element łańcucha dostaw, od producenta po sprzedawcę, musi być przejrzysty.

Monitorowanie produktów i rynku – jako przedsiębiorca będziesz odpowiedzialny za monitorowanie rynku i wycofywanie z niego produktów, które mogą stwarzać niebezpieczeństwo dla użytkowników i otoczenia. To wymaga regularnych audytów i ścisłej współpracy z organami nadzoru.

Oferta produktów dostępnych w sklepie internetowym powinna zawierać następujące informacje, m.in. imię i nazwisko lub firmę, zarejestrowaną nazwę handlową lub zarejestrowany znak towarowy producenta oraz adres pocztowy i elektroniczny, pod którym można się z nim skontaktować, a także identyfikację produktu, w tym jego obraz, rodzaj i inne oznaczenia.

Jeżeli zastanawiasz się, czy nowe przepisy cię dotyczą lub masz wątpliwości co do sposobu ich wdrożenia w twoim biznesie, to pomocna może być konsultacja z prawnikiem, specjalizującym się w zagadnieniach związanych z e-commerce. Ofertę możesz uzyskać od zespołu www.lexlab.pl, specjalizującego się w obsłudze prawnej e-przedsiębiorców.

Źródło zdjęcia: Freepik.com

Komentarze

‹ Poprzedni artykułSeniorzy w e-commerce Następny artykuł ›Czy gwarancja skraca termin do złożenia reklamacji?

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Drukarnia Fortuny - kalendarze

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się