W przypadku sprzedaży produktów spożywczych online ok. 1/4 internautów (26%) szukałoby zamiennika lub podobnego produktu w danym sklepie, gdyby poszukiwany produkt okazał się niedostępny. Z kolei 30% kupujących artykuły wyposażenia domowego oraz 31% kupujących odzież zdecydowałoby się raczej szukać produktu w innym sklepie internetowym, bądź też w ogóle zrezygnowałoby z zakupu. Okazuje się, że z powodu braków na stanach magazynowych artykułów wyposażenia domowego sprzedawcy tracą aż do 33% obrotu, a w przypadku odzieży jest to 31%.
Ponad 3/4 badanych (76%) deklaruje całkowitą rezygnację z usług sklepu w sytuacji, gdy dostawa zamówionych towarów była trzykrotnie opóźniona bądź niekompletna. Zasada „do trzech razy sztuka” zdaje się obowiązywać u konsumentów także w innych kanałach sprzedażowych. Sprzedawcy zdają sobie sprawę, iż natychmiastowy dostęp do pełnej oferty sprzedażowej jest priorytetem współczesnego e-handlu, co potwierdza 81% badanych. Niestety jedynie 36% z nich stwierdziło, że tak nakreślony priorytet udało się im zrealizować. Stosunkowo niewielki odsetek, bo 20% sklepów, korzysta ze zautomatyzowanych systemów weryfikowania bieżących stanów magazynowych.
Dla 58% klientów wystąpienie ewentualnych problemów przy zwrocie produktów wiąże się z rezygnacją z usług danego sklepu w przyszłości.
Komentarze