Wymiana informacji jest niezwykle ważna dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wszelkiego rodzaju systemy informatyczne przyspieszają obieg informacji i zapobiegają powielaniu nieprawdziwych tez. Szczególnie istotna kwestia dotyczy relacji między pracownikami a działem kadr i płac. Zastosowanie wniosków urlopowych w trybie online ułatwia całą procedurę obu stronom — pracownicy nie muszą osobiście zanosić papierowego formularza, a pracownicy działu kadr otrzymują wniosek natychmiastowo, w przejrzystej, elektronicznej formie. Na rynku dostępne są różne systemy elektronicznych wniosków urlopowych. Jednym z nich jest ten dostępny na: https://inewi.pl/Funkcje/Elektroniczne-Wnioski-Urlopowe. Umożliwia on nieustanny dostęp do podglądu liczby dni urlopu, które już wykorzystano. Ponadto, pracodawca i pracownik dostają powiadomienia dotyczące złożonych wniosków. System pozwala także na komfortowe wybieranie nadgodzin.
W ostatnich latach znacznie zwiększyła się liczba miejsc pracy zdalnej lub hybrydowej. Brak możliwości składania w tym przypadku elektronicznych wniosków urlopowych wiązałby się z koniecznością wysyłania dokumentów pocztą lub osobistej wizyty w siedzibie pracodawcy. Taka forma zatrudnienia sprawia, że dostęp do wniosków w formie online jest wręcz obligatoryjny. Dodatkowo, złożenie wniosku papierowego wymaga od pracownika posiadania drukarki, co nie jest konieczne w przypadku formularzy elektronicznych. Automatyzacja obiegu dokumentów jest niezwykle ważna w dzisiejszym funkcjonowaniu przedsiębiorstw — więcej informacji na ten temat można znaleźć na: inewi.pl.
Jakie są zalety elektronicznych wniosków urlopowych? Przede wszystkim, zarówno pracownik jak i pracodawca, mają dostęp do informacji o urlopach przez cały czas — w dowolnym miejscu, z dowolnego urządzenia. Właściciel firmy, który posiada uporządkowane informacje w jednym miejscu, może zapobiec ewentualnym okresom przestoju. Nawet podczas świąt czy ferii możliwe jest wówczas zagwarantowanie ciągłości pracy. Taką efektywność trudniej jest uzyskać, posiadając papierową bazę dokumentów.
Elektroniczna dokumentacja ułatwia też kontrolowanie formalności. Wnioski papierowe mogą się łatwo zawieruszyć, co spowoduje braki informacyjne w dziale kadr. Warto pamiętać też o tym, że zajmują one dużo miejsca. Archiwizowanie dokumentów z reguły wymaga przeznaczenia na to dodatkowego pomieszczenia. Problem ten całkowicie znika w przypadku korzystania z wniosków elektronicznych. Komputerowe bazy danych mają wiele zalet i obecnie większość pracodawców wybiera je jako alternatywę dla tradycyjnych baz papierowych.
Komentarze