Facebookowy przycisk „Lubię to” zniknie z aplikacji innych wydawców.
Trzy lata temu Facebook wprowadził specjalną wersję przycisku „Lubię to” przeznaczoną dla zewnętrznych deweloperów. Od lutego 2018 r. planuje się wyłączenie tej funkcjonalności w aplikacjach przeznaczonych dla iOS i Androida, co zostało przez Facebooka oficjalnie zakomunikowane.
W rezultacie użytkownicy nie będą mogli lajkować konkretnej aplikacji na Facebooku wprost z jej poziomu z użyciem firmowego przycisku. To dotychczas stosowane rozwiązanie generowało skutek w postaci lepszego pozycjonowania zalajkowanej treści w serwisie społecznościowym.
W zamian Facebook proponuje deweloperom umieszczanie w aplikacjach własnych przycisków, których kliknięcie spowoduje przeniesienie użytkownika do odpowiedniej strony na portalu. Dopiero tam będzie możliwość polubienia konkretnego wydawcy czy też jego treści.
Rezygnacja z zewnętrznego przycisku „Lubię to” nie została przez Facebooka przekonująco uzasadniona. W komunikacie firmy możemy jedynie przeczytać ogólne zapewnienia o jej ciągłych wysiłkach w kierunku zapewnienia lepszych rozwiązań i usług kierowanych do deweloperów. Jednocześnie Facebook zapowiedział rezygnację z zaproszeń do wypróbowania aplikacji, które mogły być rozsyłane poprzez platformę.
Komentarze