Największy portal społecznościowy oficjalnie uruchomił w Polsce sekcję „Oferty pracy”. Nowa usługa ma wspomagać pracowników w poszukiwaniu pracy oraz pracodawców poszukujących kandydatów do pracy.
Usługa została uruchomiona w USA już na początku 2018 roku i zdaniem Facebooka przyniosła sukces. Przeprowadzone przez portal badania miały wykazać, że za jej pośrednictwem znalazło (lub poszukiwało) pracę 25% Amerykanów. Nie dziwi więc, że oferta została rozszerzona także na inne kraje, w tym Polskę.
Korzystanie z nowej usługi nie jest trudne i co najważniejsze – jest bezpłatne. Należy wejść w zakładkę „Oferty pracy”, zdefiniować parametry wyszukiwania takie jak odległość, branżę oraz rodzaj poszukiwanej pracy i zacząć przeglądać oferty. Po wybraniu oferty należy kliknąć przycisk „Zgłoś kandydaturę”, a formularz aplikacyjny zostanie automatycznie wypełniony danymi z profilu na Facebooku. Przed ostatecznym wysłaniem aplikacji istnieje możliwość jej edycji i uzupełnienia.
Podobnie proste jest zamieszczanie ofert przez firmy. Administratorzy stron firmowych mogą tworzyć ogłoszenia rekrutacyjne, które pojawiają się na stronie na Facebooku, w zakładce Oferty pracy, w zakładce Marketplace, a także w Aktualnościach. Ogłoszenia mogą zostać wsparte reklamowo, by dotrzeć do jak najlepszych kandydatów. Firmy mogą także zarządzać ogłoszeniami, aby prowadzić komunikację z aplikantami, umawiać rozmowy rekrutacyjne, lub wysyłać automatyczne przypomnienia za pośrednictwem Messengera. Facebook umożliwia także pracodawcom możliwość promowania ich ogłoszeń tak, by dotarły do większej liczby kandydatów.
Komentarze