W związku z brakiem daty wystawienia faktury, wydatek nie może być podatkowym kosztem – to zdecydowanie zła informacja dla przedsiębiorców promujących się w serwisie Facebook.
Nie ma cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz –
ten żart można spokojnie przenieść do świata biznesu i prowadzenia działalności
gospodarczej. Nie promujesz się na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz! Facebook to
obecnie bardzo popularne narzędzie promocji wielu firm, co bardzo często wiąże
się z dużymi wydatkami na ten cel, które oczywiście stanowią koszt prowadzonej działalności. W związku z nową interpretacją podatkową, zaliczenie wydatków na reklamę w serwisie w koszt prowadzonej działalności może nie być już takie proste, a co za tym idzie może stanowić duży problem dla wielu
firm.
O co dokładnie chodzi?
Na fakturze pobieranej z konta w serwisie
pojawia się wyłącznie data zapłaty, a to zdaniem fiskusa nie wystarczy do zaliczenia jej w koszt prowadzonej działalności ponieważ
potrzebna jest jeszcze data wystawienia faktury. Skarbówka w interpretacji powołała
się na ustawę o VAT, w której są wymienione obowiązkowe elementy faktury.
Fiskus nie ma wątpliwości, że jeśli któregoś z nich brakuje, wydatku nie można
wpisać do księgi przychodów i rozchodów po stronie podatkowych kosztów
(interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej nr
0114-KDIP3-1.4011.451.2017.1.ES).