Zgodnie z najnowszymi doniesieniami giganta, popularne narzędzie o nazwie Google Analytics Universal zostanie całkowicie wycofane z rynku 1 lipca 2023 roku. Wprawdzie do wygaszenia usługi pozostało nam całkiem sporo czasu, jednak już teraz warto zapoznać się z tym, co do zaoferowania ma nie tak wcale nowe narzędzie, jakim jest Google Analytics 4.
Już od października każdy nowy użytkownik, rejestrując swoje konto Google Analytics, uzyskuje domyślny dostęp do funkcjonalności najnowszej wersji narzędzia. Jednak wciąż wiele osób na co dzień korzystających z GA Universal ani myśli przesiąść się na nową odsłonę narzędzia. Nie powinniśmy jednak odkładać na bok migracji danych - czas dostępności narzędzia minie szybko, a efektywność naszych dalszym pomiarów i analiz zależy między innymi od tego, jak dobrze zapoznamy się z potencjałem Google Analytics 4.
Google Analytics 4 to narzędzie, które działa już od jakiegoś czasu, jednak wciąż krytycy zmiany narzekają na ubogą w stosunku do GA Universal funkcjonalność. Jest to związane z ciągłym developmentem narzędzia oraz głęboką analizą User Experience, której celem jest wyłonienie najbardziej praktycznych i najczęściej wykorzystywanych funkcji oprogramowania.
Twórcy zapewniają jednak, że do czasu wygaszenia Google Analytics Universal nowa odsłona najpopularniejszego narzędzia analitycznego na świecie będzie w pełni funkcjonalna a co więcej, będzie w stanie dostarczyć znacznie ciekawsze i bardziej wartościowe informacje o naszej stronie czy sklepie internetowym. Zaawansowane mechanizmy zapewnią nam pole do identyfikacji zachowań konsumentów na każdym etapie czynności realizowanych na witrynie, począwszy od samego przejścia od źródła do naszej strony, aż po finalizację potencjalnej transakcji. Google Analytics 4 będzie bezpłatnym narzędziem, którego potencjał znacznie przewyższa to, co do zaproponowania miała nam poprzedniczka. Dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z Google Analytics, pod adresem https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/46/google-analytics-dla-poczatkujacych znajduje się prawdziwa skarbnica wiedzy o rozpoczęciu przygody z tym narzędziem.
Czy odpowiednio wczesne przejście na Google Analytics 4 zapewni nam przewagę konkurencyjną w branży? Z pewnością. Dlatego już teraz warto zastanowić się nad przeprowadzeniem składnej migracji danych z wygaszonego Google Analytics Universal do Google Analytics 4.
Na szczęście projektanci nowego rozwiązania zadbali o możliwie jak najmniej inwazyjny proces migracji, czego dowodem jest funkcjonalność o nazwie dual tracking. Funkcja ta pozwala równoległe korzystanie z dwóch usług - Google Analytics Universal oraz Google Analytics 4. W ramach tej usługi dane zbierane są za pośrednictwem dwóch narzędzi, co zagwarantuje nam brak utraty jakichkolwiek historycznych danych. Sam proces migracji w żadnym wypadku nie jest trudny, a możemy go rozpocząć bezpośrednio z zakładki administracyjnej Google Analytics.
Komentarze