Globalny potentat ogłosił aktualizację swoich zasad dotyczących reklam związanych z usługami finansowymi. Ma się w nich znaleźć stanowczy zakaz promowania jakichkolwiek treści związanych z kryptowalutami, a nawet porad handlowych dotyczących transakcji nimi. Zakaz obejmie m.in. opcje binarne, kryptowaluty, giełdy kryptowalut, ICO. Firmy, które obecnie przedstawiają legalną ofertę kryptowalut, nie będą dłużej mogły reklamować się za pośrednictwem narzędzi Google’a.
Strategia koncernu wiąże się ze zmianą podejścia do produktów finansowych wysokiego ryzyka. Jak stwierdził Scott Spencer z Google:
Nie mamy kryształowej kuli, aby dostrzec, dokąd zmierza przyszłość kryptowalut, jednak widzieliśmy wystarczająco dużo szkód wyrządzonych konsumentom, by zrozumieć, że jest to obszar, do którego chcemy podejść z najwyższą ostrożnością.
Po upublicznieniu tej informacji kryptowaluty zaczęły tracić na wartości. Notowania bitcona spadły z 9,29 tys. dol. do 8,79 tys. dol., etherueum z 694 dol. do 665 dol., ripple z 0,79 dol. do 0,76 dol.
Komentarze