Firma masowo usunęła reklamy związane z niedozwolonymi produktami oraz prowadzące do stron infekujących wirusami. Czystki mają także dotknąć reklamy krytowalut.
Google zdecydowanie zaostrzyło kurs wobec reklamodawców. Dlaczego? Liczba skasowanych reklam wzrosła z 1,7 mld w 2016 r. do 3,2 mld w ubiegłym roku. Zdaniem firmy rośnie liczba reklamowych oszustów, którzy tworzą mechanizmy których zadaniem jest podszywanie się reklam pod newsy. Mało tego, bardzo duży odsetek reklam prowadzi do stron zainfekowanych złośliwym oprogramowanie – tego rodzaju reklam Google usunęło blisko 79 mln. Kolejne 66 mln to były tzw. trick-to-click, a więc reklamai, które samodzielnie instalowały wirusy, a 48 mln usuniętych reklam próbowało na internautach wymusić instalację niechcianego oprogramowania.
Warto także dodać, że Google w połowie tego roku, zamierza także całkowicie wyczyścić obsługiwane serwisy z reklam kryptowalut. Spółka nie będzie już zezwalała na płatne treści dotyczące „wirtualnych walut”.
Komentarze