Decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ING Bank Śląski zwróci klientom opłaty i prowizje pobrane w ramach zmian umów od 1 stycznia 2014 r. Chodzi o klientów, którzy mieli konta w tym banku przed 1 marca 2017 r. Będą musieli jednak osobiście pofatygować się do oddziału.
Zwroty i rekompensaty w ING Banku Śląskim wynikają z decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nr RBG – 10/2018 z 8 sierpnia 2018 roku. Zgodnie z tą decyzją, na skutek informowania konsumentów o zmianach regulacji bankowych dotyczących usług płatniczych wyłącznie za pomocą systemu bankowości internetowej niebędącego trwałym nośnikiem informacji, doszło do naruszenia przez bank ustawy o usługach płatniczych. Mogło także dojść do naruszenia przepisów prawa w wyniku praktyk banku polegających na dokonywaniu zmian regulacji bankowych bez wskazania podstawy prawnej i okoliczności faktycznych, umożliwiających konsumentom ustalenie dopuszczalności wprowadzenia zmian oraz na dokonywaniu zmian klauzul modyfikacyjnych w regulacjach bankowych bez podstawy prawnej.
Bankowi zarzuca się, że nie informował klientów o zmianach w regulaminach i tabelach opłat za pomocą tzw. "trwałego nośnika". Część zmian była komunikowana wyłącznie w systemie bankowości internetowej, a ten sposób nie spełnia warunków "trwałego nośnika" (choćby dlatego, że klienci po zamknięciu konta nie mieliby dostępu do informacji w skrzynce w bankowości internetowej - a powinni).
Bank zobowiązał się do zawarcia z klientami aneksu do umowy rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego („umowa rachunku”) albo umowy rachunku / umowy o kartę wydaną do tego rachunku. Podczas aneksowania pracownicy banku zweryfikują, czy i w jakiej wysokości należny jest danemu klientowi zwrot opłat i prowizji. Oddziały oczekują na klientów od 1 października do 30 listopada 2018 r.
Komentarze