Zawiódł system informatyczny InPostu odpowiedzialny za naliczanie opłat za przesyłki paczkomatowe. Firma zapewnia, że awaria została już usunięta.
Od początku bieżącego tygodnia sprzedawcy internetowi korzystający z serwisu Allegro zaczęli zauważać znaczny wzrost cen opłat za gabaryty wysyłanych do klientów paczek. Część sprzedawców doszła do wniosku, że InPost umyślnie dolicza im dodatkowe opłaty zaczęła zgłaszać sprawę do rzecznika przedsiębiorców. Niektóre rachunki wynosiły nawet po kilkaset złotych.
Sprawa została wyjaśniona dopiero po komunikacie wydanym przez InPost. Firma ogłosiła, że zamieszanie zostało spowodowane błędem w systemie informatycznym:
Informujemy, iż w systemie bilingowym mogło dojść do nieprawidłowości przy naliczaniu opłat za przesyłki paczkomatowe nadane przed 1 grudnia.
InPost zapewnił, że awaria została usunięta i wszystko działa już prawidłowo. Sprzedawcom obiecano zwrot nieprawidłowo naliczonych opłat na właściwe konto w Managerze Paczek najpóźniej w ciągu 7 dni, czyli do 11 grudnia. Firma podkreśla, że nie wymaga składania reklamacji by doszło do tego zwrotu.
Komentarze