Umowa została podpisana na 5 lat. InPost będzie obsługiwał zarówno dostawy kurierskie jak i do 10 tys paczkomatów dostępnych w Polsce. Współpraca została ograniczona wyłącznie do terytorium Polski. InPost pozyskał silnego partnera, dzięki czemu nie musi martwić się o swoją sytuację finansową, nawet w przypadku zakończenia współpracy z potentatem polskiego rynku e-commerce czyli Allegro.
Oficjalna zapowiedź wejścia Amazonu do Polski została przekazana 27 stycznia. Firma chce “zapewnić polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie”. Dzięki nawiązaniu współpracy z InPostem Amazon pokazuje, iż poważnie myśli o zdobyciu polskiego rynku handlu internetowego. Udostępnienie polskiej wersji serwisu jest wyczekiwane od lat. Zapowiada się ciekawa walka o klienta z obecnym liderem sprzedaży internetowej jakim jest Allegro. Czy Amazon podzieli losy E-bay’a, który nie odniósł sukcesu w Polsce? Czas pokaże.Komentarze