Wiadomość informuje o zatrzymaniu paczki z tytułu niedopłaty. Żeby móc ją odebrać, należy uregulować płatność w wysokości 1.99 zł. W SMSie znajduje się link, który przekierowuje do podrobionej strony firmy kurierskiej InPost, gdzie należy wypełnić formularz. W ten sposób przestępcy najpierw wyłudzają numer telefonu, a w następnych krokach również dane logowania do Banku, a nawet numer PESEL. Podając dane oszustom, możesz pożegnać się ze swoimi oszczędnościami.
Chociaż atak jest znany od ponad roku, nadal zgłaszają się do CyberRescue osoby, które podając swoje dane logowania do banku, straciły wszystkie pieniądze z konta bankowego. Bartek, klient CyberRescue przed kliknięciem w link z wiadomości, odezwał się do specjalistów.
Oczekiwałem paczki, dlatego na początku nie zorientowałem się, że może być to oszustwo - mówi mężczyzna.
Prawdopodobieństwo, że odbiorca wiadomości, akurat czeka na zamówienie, jest bardzo wysokie. Dlatego ten atak jest tak chętnie wykorzystywany przez przestępców. - Zawsze powtarzamy użytkownikom sieci, żeby przesyłali nam podejrzanie wyglądające wiadomości. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko zareagować i poinformować jak największą liczbę osób o oszustwie - mówi Marlena Mierzejewska z CyberRescue.
Jeżeli zdarzyło się, że podaliśmy swoje dane logowania do bankowości na fałszywej stronie, natychmiast zgłośmy ten incydent do Banku - dodaje Marlena Mierzejewska z CyberRescue.
Najważniejsza jest szybka reakcja, dzięki temu pracownik Banku będzie mógł zareagować i pomóc w zmianie haseł dostępowych, a nawet jeśli będzie taka potrzeba - zablokuje zagrożone rachunki.
Czym są tokeny utlity? Czy tokeny użytkowe mogą pomóc w rozwoju biznesu?
Komentarze