Carolyn Everson, wiceprezes globalnych rozwiązań marketingowych w firmie Instagram, poinformowała, że liczba użytkowników aplikacji w kwietniu wynosiła 700 mln, a od tego czasu ponad 100 milionów aktywnych użytkowników dołączyło do aplikacji, zgodnie z informacjami pochodzącymi z serwisu CNBC . W ciągu sześciu miesięcy w zeszłym roku liczba ta wzrosła z 500 do 600 milionów użytkowników.
Firma poinformowała również, że osiągnięto już liczbę dwóch milionów comiesięcznych reklamodawców, co oznacza 100% wzrost, ponieważ milion osiągnięto już w marcu.
Instagram nadal dominuje nad swoim rywalem Snapchat’em, a ostatnie statystyki pokazują miażdżącą przewagę z stosunku do aktywnych użytkowników Snapa, których było zaledwie 173 miliony w sierpniu.
Nie zapominajmy, iż Instagram to bardzo potężne narzędzie marketingowe. Setki milionów użytkowników może śledzić poczynania innych internautów. Zamieszczając zdjęcia i filmiki prezentujące, np. produkty, przedsiębiorca ma możliwość uzyskania świetnej reklamy. Aplikacja ta umożliwia w szybki i prosty sposób na dotarcie do wielu konsumentów. Wiele sklepów internetowych decyduje się na założenie profilu, aby przy użyciu profesjonalnej oprawy graficznej (zdjęć) promować swoją działalność i produkty. Wielu naszych klientów zaczynało od Instagrama, początkowo traktując swoją działalność jako hobby czy zabawę, po czym zainteresowanie ich profilami okazywało się na tyle duże, iż zakładali działalność gospodarczą oraz profesjonalne sklepy czy serwisy internetowe.
Kto wie, może twoje pierwsze zamieszczone na Instagramie zdjęcie będzie początkiem czegoś wielkiego…
Komentarze