Zakupy na platformie Instagram nie są już dziś niczym niezwykłym. Tym razem jednak platforma należąca do Facebooka ma zamiar wprowadzić własną aplikację, która najprawdopodobniej będzie nazywać się IG Shopping.
Jak informuje serwis The Verge nowa aplikacja ma być sposobem na wejście Facebooka do branży e-commerce. Wśród jej funkcjonalności ma być m.in. przeglądanie i zakup produktów prezentowanych na kontach sklepów i producentów. Z opublikowanych danych wynika, że konta na Instagramie prowadzi już ponad 25 mln firm, z czego 2 mln to reklamodawcy. Facebook podaje również, że czterech na pięciu użytkowników platformy obserwuje konto co najmniej jednej firmy.
Wszystko to uzasadnia tezę, że nowa aplikacja i jej funkcjonalności mogą totalnie zrewolucjonizować rynek. Sam Instagram milczy jeszcze w tym temacie, więc nie wiadomo, kiedy aplikacja IG Shopping miałaby ujrzeć światło dzienne. Sam proces tworzenia, a następnie testów może być bardzo długi, a także nie dać zadowalających efektów. Platforma nie wypuści produktu, który nie będzie w stu procentach dopracowany, gdyż zanosi się na ogromne przedsięwzięcie. Można jednak założyć, że tego rodzaju aplikacja mogłaby znacząco wpłynąć na rynek e-commerce i rozwinąć go na jeszcze większą skalę.
Komentarze