Redakcja legalniewsieci.pl odebrała liczne telefony i zgłoszenia od oszukanych klientów kolejnego fałszywego sklepu internetowego. Tym razem chodzi o adres: internetowy-butik.net.
Ponownie jak w przypadku innych sklepów, które opisywali nasi czytelnicy, teoretycznie można dokonać zakupu, ale w rzeczywistości towar prawdopodobnie nigdy nie trafi do odbiorców. Kolejne oszustwo, jak twierdzą nasi czytelnicy, którzy czują się pokrzywdzeni. Dzięki ich zgłoszeniom zainteresowaliśmy się nowym adresem, który wzbudził nasz niepokój.
Tym razem ceny markowych produktów klasy premium są bardzo wysokie. Od kilku do kilkunastu tysięcy. Fakt ten może uśpić czujność klienta, gdyż ceny przedstawiają realną wartość rynkową towarów.
Wątpliwości budzi brak telefonu do bezpośredniego kontaktu oraz brak adresu do przesłania towaru w przypadku odstąpienia od umowy lub reklamacji. Natomiast sam adres spółki będącej właścicielem sklepu wskazuje na biurowiec, gdzie swoje siedziby ma szereg innych podmiotów. Nie podano dokładnego adresu tj. lokalu lub chociażby piętra.
Forma płatności została ograniczona wyłącznie do przelewu czyli przedpłaty. Nie ma możliwości zakupu produktu za pobraniem. Sprzedawca oferuje zwykły przelew lub płatności poprzez serwisy płatnicze.
Czas oczekiwania, standardowo długi jak przystało na fake shop czyli nawet do 25 dni.
Dodatkowo w regulaminie natknęliśmy się na klauzulę niedozwoloną:
Sklepowi przysługuje prawo do odmowy przyjęcia Zamówienia w części lub w całości w przypadku braku Zamówionych Rzeczy. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany w terminie 25 dni roboczych, o braku możliwości przyjęcia Zamówienia w danym terminie, a Sklep ma obowiązek dokonania natychmiastowego zwrotu środków.
Termin poinformowania klienta o braku towaru jest niepokojąco długi i tak naprawdę nie podano od którego momentu jest on liczony!
Właścicielem sklepu jest znana nam już spółka z o.o. (ta sama, która jest właścicielem domeny sklep-internetowy.net), której jedynym członkiem zarządu, czyli osobą solidarnie odpowiedzialną za zobowiązania spółki, jest osoba o egzotycznie brzmiącym imieniu i nazwisku, prawdopodobnie chińskim. Oczywiście nie stanowi to naruszenia prawa, ale budzi pewne wątpliwości.
Regulamin sklepu stanowi że:
Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zakupionych Rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Oczywiście jest to zgodne z prawami konsumenta, ale jeśli klient nie otrzymuje żadnych zamówionych rzeczy, to w jaki sposób ma je zwrócić?
Sklep istnieje od niedawna i może komuś udało się otrzymać towar, jednak przed złożeniem zamówienia zalecamy kontakt z obsługą poprzez maila. Jeśli odpowiedzi będą niejasne lub ogólne, to należy zachować szczególną ostrożność.
Komentarze