Jak wynika z badania AdRetail „Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków”, prawie połowa naszych rodaków robi zakupy rozsądnie, aktywnie szukając i korzystając z różnego rodzaju promocji. Coraz popularniejszy staje się moneyback, który przynosi korzyści zarówno klientom, jak i sklepom.
Polacy zdają się dostrzegać, że moneyback jest coraz lepszą alternatywą dla tradycyjnych rabatów czy kart lojalnościowych. To rozwiązanie polega na zwrocie części wydatków za zakupy w sklepach internetowych. Gdy użytkownik zrobi zakupy, część wartości transakcji zwracana jest na jego kartę płatniczą lub konto PayPal. Jest to najczęściej od jednego do kilkunastu procent wartości zakupu. Nie ma przy tym znaczenia forma płatności, gdyż zwrot jest realizowany zarówno od płatności kartą, jak i od płatności gotówką przy odbiorze.
Moneyback jest zatem podobnie jak kody rabatowe, promocje czy zniżki, idealnym sposobem na dodatkowy zwrot pieniędzy. Korzyści przy tym są po obu stronach. Sprzedawca ma gwarancję, że dany produkt z półki bądź z magazynu zostanie sprzedany w odpowiedniej cenie i płaci prowizję, którą firma zapewniająca usługę dzieli się z użytkownikami w formie moneybacku. Klient natomiast jest zadowolony, że produkt, którego szuka, może kupić taniej i z częściowym zwrotem pieniędzy.
Komentarze