Czym jest pozycjonowanie? I jak pozycjonować sklep internetowy? Pozycjonowanie to proces, który przeprowadza się, by strona znajdowała się jak najwyżej na liście wyszukiwań w przeglądarce. Warto dobrze zapoznać się z mechanizmami działań, które na to wpływają.
Poznanie zasad SEO jest podstawą, od której powinno się zacząć proces optymalizacji strony. Wprowadzenie ich pozwala na poprawę pozycji w wyszukiwarce bez dodatkowych opłat. Jak to osiągnąć?
Pierwszym łącznikiem pomiędzy sklepem internetowym a użytkownikiem jest wyszukiwana fraza. Na jej podstawie algorytmy przeglądarek układają kolejność wyświetlania się stron. I to one powinny być podstawą tworzenia listy słów kluczowych.
Dane analityczne stron internetowych podają informacje o tym, poprzez jaką frazę użytkownik trafił na stronę. To najlepsza wskazówka: daną frazę można wykorzystać w różnych formach. Warto też poddać analizie działania konkurencji lub skorzystać z dedykowanych narzędzi.
Frazy kluczowe muszą być naturalną częścią tekstu. Największym zagrożeniem utraty potencjału marketingowego są: kanibalizacja i duplikacja. Kanibalizacja to sytuacja, w której kilka podstron jest zoptymalizowanych pod tę samą frazę. Duplikacja to przypadek, w którym kilka podstron zawiera identyczny tekst. Powoduje to spadek wskaźnika odwiedzin.
Proces pozycjonowania to o wiele więcej niż sama dbałość o atrakcyjną treść. Należy też zadbać szczegóły:
Cały ten proces powinien być wspierany. Służą temu działania on-site, jak i off-site. Na przykład:
Jak widać, działania w zakresie pozycjonowania składają się z wielu zadań. Osoby, które nigdy się tym nie zajmowały, na początku popełnią na pewno wiele błędów. Żeby uświadomić sobie cały zakres działań, mających wpływ na pozycjonowanie, warto zapoznać się z przykładowym opisem działań, specjalizującej się w tym firmy FEB (Fabryka e-biznesu). Dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy wiedzą, intuicją i doświadczeniem pomogą w stworzeniu strategii, która będzie odpowiednia do zakładanego celu, grupy docelowej czy budżetu.
Komentarze