Oszuści nadal wykorzystują oszustwo na prąd. Co jakiś czas rusza kampania SMSowa, informująca o tym, że należy uregulować płatność, inaczej danego dnia odłączą energię elektryczną. Niestety nadal bardzo dużo osób nie słyszała o zagrożeniu.
Otrzymujesz SMSa z informacją, że musisz opłacić prąd, inaczej zostanie on odłączony. W wiadomości znajduje się link, który przenosi do fałszywej strony płatności. Podając dane do karty płatniczej lub dane logowania do banku, oszuści są w stanie wyczyścić Twoje konto bankowe do 0. W tym wypadku wykorzystywany jest wizerunek Polskiej Grupy Energetycznej.
Zaczęłam szukać informacji w Internecie i wtedy natrafiłam na artykuł na blogu CyberRescue. Napisałam do nich i dowiedziałam się, że jest to bardzo popularne oszustwo - tłumaczy kobieta.
Podczas długiego weekendu otrzymaliśmy ponad 200 zgłoszeń dotyczących tego oszustwa. Niestety nadal pomagamy wielu ofiarom odzyskać stracone pieniądze - tłumaczy Dominika Szewczyk z CyberRescue.
Dlatego jeżeli otrzymamy taką wiadomość, od razu sprawdźmy za pomocą innego źródła czy jest zgodna z prawdą. W tym wypadku należy zapytać pracownika PGE. Jeżeli nie ma pewności czy SMS jest prawdziwy, lepiej nie klikać w link.
Zawsze zachowajmy czujność, gdy otrzymamy podejrzaną wiadomość. Nie wiesz od kogo ona przyszła? Najlepiej usuń ją, a nadawcę zablokuj.Natomiast, jeżeli daliśmy się oszukać, mamy dwie możliwości. Jeśli dokonaliśmy płatności kartą, natychmiast należy wyzerować na niej limity, a następnie ją zastrzec. Gdy zdecydowaliśmy się na przelew i podaliśmy dane logowania do banku na fałszywej stronie, konieczne jest zabezpieczenie całego konta. W obu przypadkach należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem i zareklamować transakcję - dodaje specjalistka.
Komentarze