Na pewno zastanawiasz się, jak wybrać agencję, której można w pełni zaufać. Czym kierować się przy wyborze? Jakie kryteria powinny determinować Twój wybór: atrakcyjne cena, zdobyte przez agencję nagrody branżowe, lokalizacja, czy może inne czynniki?
Zanim zrobisz solidny research, musisz wiedzieć, jakiej usługi potrzebujesz. Czy będzie to pełna obsługa obejmująca działania 360, czy może pojedyncza kampania świadomościowa Twojej marki, a może prowadzenie Google Ads lub koordynacja firmowych kanałów social media?
Kiedy znasz już swój cel, warto zacząć rozglądać się za agencjami. Możesz postawić na firmę, która specjalizuje się tylko w social mediach, lub agencję, która ma bardzo szerokie portfolio usług. Jeżeli specjalizacja jest szeroka, zyskujesz dostęp do innych specjalistów i możliwość konsultacji pozostałych działań reklamowych. Przyjmijmy, że oprócz prowadzenia social mediów rozważasz także kampanie mailingowe i współpracę z influencerami. Nieraz dla wygody warto wszystkie takie działania mieć skupione w ramach jednej współpracy agencyjnej. Agencje o szerszym pakiecie usług będą w stanie spojrzeć na potrzeby Twojej firmy całościowo. Będą więc w stanie doradzić, jakie działania powinny się o siebie “zazębiać”, by promocja marki była bardziej efektywna.
Podczas spotkania z accountem lub specjalistą określasz swoje potrzeby. Wprawny opiekun klienta będzie w stanie wychwycić także te potrzeby, których sobie nie uświadamiasz. Dobrym przykładem jest sytuacja, gdy chcesz zamówić jedynie kampanię z influencerami, ale Twoja strona internetowa nie wzbudza zaufania, a social media nie były aktualizowane od tygodni. Zapewne usłyszysz wtedy, że warto przed kampanią z twórcami zainwestować w rozwój social mediów, aby wzbudzały one zaufanie do marki. Po wstępnej rozmowie otrzymujesz skrojoną na miarę ofertę w wyceną usług agencji.
To szczegółowy dokument, który wypełniasz, dzieląc się z agencją informacjami o swoich oczekiwaniach, wskazujesz, jakie działania promocyjne dotąd prowadziłeś, określasz budżet na kampanię, dzielisz się wieloma innymi spostrzeżeniami.
Przyjmijmy, że podpisałeś już umowę z agencją na prowadzenie kanału na Facebooku. Kolejnym krokiem będzie stworzenie strategii komunikacji (zbudowanie person, uwzględnienie brand booka marki, działań konkurencji), które jest oczywiście po stronie agencji.
Zazwyczaj dostajesz przydzielonego opiekuna, który dba o kontakt, jakość i terminowość usługi po stronie specjalistów. Kontakt z jedną osobą znacznie ułatwia pracę: dedykowany account zbiera wszystkie wspólne projekty i ustalenia, pilnuje harmonogramu pracy, przypomina o ważnych datach itd. Bywa też, że w ramach współpracy agencyjnej nie kontaktujesz się z opiekunem klienta, ale bezpośrednio dedykowanemu Twojej marce specjaliście.
Pamiętaj, że w początkowej fazie współpracy z agencją i tak musisz zainwestować swój czas na wprowadzenie we wszystkie szczegóły. Im więcej informacji uda się przekazać na początku, tym większa samodzielność specjalistów i mniej czasu w przyszłości spędzisz na kontaktowaniu się z agencją.
Niektóre marki wolą pracować na harmonogramach (zawierających grafiki i copy postów do social mediów), które zatwierdzają na miesiąc z góry, inne marki akceptują pojedyncze publikacje agencji z dnia na dzień. O tym, w jakim trybie wolisz pracować oczywiście decydujesz sam.
Ustalacie z agencją, z jaką częstotliwością chcesz otrzymywać raporty z działań - standardowo co miesiąc, lub częściej - tu specjaliści dostosowują się do Twoich potrzeb.
Współpraca z agencją marketingową taką jak np. Kohai.pl to przede wszystkim oszczędność czasu na inne działania! Wiedza specjalistów pomoże wynieść Twój biznes o level wyżej, a Ty możesz skupić się na planowaniu rozwoju swojej marki.
Komentarze