Istnieje wiele sposobów, aby wypromować sklep internetowy i zdobyć nowych klientów. Oto kilka pomysłów:
Sukces sklepu internetowego zależy od wielu czynników, więc warto zastosować różnorodne metody promocji, aby wypozycjonować sklep internetowy i zwiększyć widoczność sklepu, a co za tym idzie, zdobyć nowych klientów.
Pozycjonowanie sklepu internetowego może przynieść wiele korzyści. Dzięki lepszemu pozycjonowaniu sklepu internetowego w wyszukiwarkach strona może być łatwiej dostępna dla użytkowników, co prowadzi do wzrostu ruchu na stronie. Dodatkowo wzrosnąć może wskaźnik konwersji. Łatwo dostępna strona dla użytkowników, którzy szukają konkretnych produktów lub usług, zwiększa prawdopodobieństwo, że dokonają oni zakupu właśnie tam.
W sprzedaży wykorzystać można także dobrze wykreowaną markę osobistą. Dzięki lepszemu pozycjonowaniu sklepu internetowego marka może być lepiej widoczna w wyszukiwarkach, co prowadzi do wzrostu jej rozpoznawalności. Co więcej, jeśli użytkownicy odwiedzający stronę będą w stanie łatwo znaleźć to, czego szukają, istnieje większe prawdopodobieństwo, że będą oni wracać na stronę w przyszłości. Jeśli wszystkie powyższe korzyści prowadzą do wzrostu sprzedaży, może to przełożyć się na wzrost zysków z prowadzenia sklepu internetowego.
Trudno jednoznacznie określić, ile trwa wypozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. W ogólnym rozrachunku można przyjąć, że pozycjonowanie sklepu internetowego może trwać od kilku miesięcy do nawet kilku lat, w zależności od wielu czynników. W skład zależnych wchodzi między innymi konkurencja. To od niej zależy w dużej mierze, jakie frazy będą konkurencyjne, ile treści będą generować oraz jakiej jakości, a także, po jakie inne formy reklamy sięgną. Drugim czynnikiem jest jakość strony. Google bardziej ceni strony o wysokiej jakości, więc im lepsza jakość strony, oraz jej szybkość, tym prędzej może nastąpić poprawa pozycji. Prócz tego liczy się także jej zaplecze, czyli ilość i jakość linków prowadzących do strony. Do działań SEO dochodzą również działania marketingowe, takie jak reklama PPC czy marketing treści, które również przyczynić się do poprawy pozycji. Ważne, aby pamiętać, że pozycjonowanie to długotrwały proces i nie należy oczekiwać natychmiastowych efektów.
Źródło zdjęcia: Obraz autorstwa rawpixel.com na Freepik
Komentarze