Jakie elementy składają się na sukces w branży e-commerce? Jednym z nim jest ruch. To właśnie dzięki bezpłatnym wynikom wyszukiwania możesz zyskać dużą część nowych klientów. Jak nabrać wiatru w żagle i wyprzedzić konkurencję w pozycjach wyszukiwania? Na tę odpowiedź składa się wiele działań, które powinieneś wprowadzić i na bieżąco aktualizować w swoim sklepie internetowym. To właśnie dzięki unikalnym treściom, podziałom kategorii zoptymalizowanym pod kątem SEO, oraz wdrażaniu linków czy przekierowań, możesz dosłownie stanąć na szczycie wyników wyszukiwarki Google. Przeczytaj, jak poprawić swój sklep i sprawić, by pojawiał się klientom zainteresowanym Twoim biznesem.
Na początek, warto wiedzieć, że według danych Statcounter GlobalStats z wyszukiwarki Google korzysta prawie 96% obywateli Polski, a jak wykazał raport Santander Consumer Bank - „Polacy na e-zakupach 2021” - ponad 80% internautów zdecydowało się na zakupy w sieci podczas trwania tegoż roku. Po co więc ta optymalizacja i co to jest? Optymalizacja sklepów internetowych przyczynia się do generowania większych zysków z prowadzonego biznesu, poprzez zwiększony ruch w witrynie. Można zoptymalizować sklep internetowy na różnych polach: pod kątem sprzedaży, funkcjonalności i działania. Dzięki wprowadzeniu odpowiednich zmian technicznych na swojej stronie dotrzesz do większej ilości użytkowników Google, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami, czy usługami.
Chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu sklepów Traffic Trends? Zajrzyj na stronę: https://traffictrends.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/ i czytaj dalej!
Nie ma znaczenia, jaką platformę e-commerce wybrałeś, najważniejsze, aby wprowadzić kilka podstawowych działań, które są częścią strategii SEO. Zacznij od rozplanowania adresów URL względem samych siebie oraz wybranych dla Ciebie słów kluczowych. Zapewne znasz swój biznes i wiesz, jak powinien wyglądać podział asortymentu. Co więcej, optymalizacja sklepów internetowych powinna zawierać w sobie takie działania, jak:
Warto pamiętać, że potencjalni klienci nie dokonają zakupów w sklepie internetowym, o którym nie słyszeli, lub którego nie nie mogą znaleźć. Optymalizacja sklepu internetowego to doskonały sposób na wygenerowanie pożądanej widoczności. Dlatego też, w związku z rosnącym rynkiem e-commerce wdrożenie takich działań wydaje się być koniecznością i praktycznie gwarantuje lepsze wyniki, które przekładają się na zysk. Optymalizacje sklepów internetowych warto zlecić specjalistom. Ich wiedza, doświadczenie oraz możliwość korzystania z narzędzi SEO, sprawią, że efektywnie zaplanują i wdrożą działania SEO w Twojej witrynie internetowej.
Źródło zdjęcia - Image by Freepik
Komentarze