Kurs prowadzenia sklepu internetowego nie istnieje, gdyż na prowadzenie sklepu internetowego składa się zbyt wiele umiejętności, aby omówić je w trakcie jednego kursu. Na szczęście na każdego kto chce spróbować handlu online czeka cały szereg kursów i szkoleń, które mogą pomóc w prowadzeniu tego typu biznesu. Co ważne, wiele kursów i szkoleń dla branży e-commerce jest realizowanych zdalnie, przez sieć Internet, a wybrane z nich dostępne są za darmo. Oczywiście darmowy kurs online lepiej jest traktować jako wstęp do zapoznania się z daną tematyką, a nie jako docelowe rozwiązanie.
Zanim przejdziemy do omówienia jakie kursy i szkolenia e-commerce warto rozważyć prowadząc sklep internetowy, warto zacząć od zdefiniowania czym jest e-commerce. Słowo to pochodzi z języka angielskiego i w wolnym tłumaczeniu oznacza e-handel, a więc wszelką działalność handlową prowadzoną przez Internet. Niekoniecznie w formie sklepu internetowego, bo handlem internetowym możemy zajmować się również korzystając z rozmaitych platform e-commerce (tzw. marketplace), a nawet prowadząc sprzedaż bezpośrednio poprzez media społecznościowe, bez posiadania własnej domeny i sklepu.
Pojęcie e-commerce nabiera aktualnie coraz szerszego znaczenia. Używa się go nie tylko do określenia typowo handlowych firm działających przez Internet, ale również firm z ekosystemu handlu internetowego, a więc między innymi firmy logistyczne, marketingowe, systemy płatności itp. Wszystkie te wyspecjalizowane firmy kierują swoją ofertę w dużej mierze do rynku e-commerce, a bez ich sprawnego działania trudno myśleć o odniesieniu sukcesu w e-commerce. I właśnie tego typu obszarów dotyczą w dużej mierze szkolenia e-commerce i kursy dla handlu internetowego.
Zadaniem kursu e-commerce, szkolenia, webinaru czy seminarium eCommerce jest zapoznanie uczestników z zasadami funkcjonowania danego obszaru handlu internetowego. Kursy e-commerce mogą mieć formułę od A do Z co oznacza, że w trakcie kursu zdobywamy podstawową wiedzę niezbędną w handlu internetowym, jak też formułę specjalistycznego szkolenia e-commerce koncentrującego się na danej tematyce. Jakiej? Nie sposób wymienić wszystkich szkoleń i kursów e-commerce, ale warto zapoznać się z ich listą na https://eventis.pl/szkolenia-kursy/ecommerce. Najpopularniejsze kursy i szkolenia e-commerce to między innymi:
Jak widać szkolenia e-commerce obejmują niezwykle szerokie spektrum zagadnień. Branża e-commerce to jednak niezwykle dynamicznie zmieniająca się kategoria, więc bez dostępu do najnowszej wiedzy, trendów w zarządzaniu i technologiach informatycznych ciężko odnieść w niej sukces. Nic dziwnego, że kursy e-commerce na poziomie od podstaw do poziomu zaawansowanego wyrastają jak grzyby po deszczu.
Szkolenia i kursy e-commerce dostępne są przede wszystkim zarówno w formie stacjonarnej, jak i w postaci kursów online. To bardzo dobra wiadomość, bo kursy e-commerce online możemy skończyć bez względu na miejsce naszego zamieszkania czy zatrudnienia. Jeśli dopiero myślimy o podjęciu zatrudnienia w handlu internetowym bądź zastanawiamy się nad uruchomieniem własnego sklepu internetowego nasza uwaga powinna powędrować do kursu e-commerce od podstaw. Często występują one też pod nazwami Kurs eCommerce od A do Z, Kurs e-commerce dla początkujących lub też zupełnie zielonych.
Chcąc pogłębić wiedzę o funkcjonowaniu handlu internetowego warto natomiast zainteresować się specjalistycznymi szkoleniami e-commerce: dotyczącymi SEO, social mediów, cyberbezpieczeństwa, prezentacji produktu, design thinking, rozwijania UX i UI, dostępności i optymalizacji stron internetowych itp. Szkolenia e-commerce dostępne są zarówno online, jak i stacjonarnie, głównie w dużych miastach, takich jak Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz czy Katowice.
Wiele szkoleń e-commerce oraz webinarów, warsztatów czy seminariów organizowanych jest przy okazji targów handlu internetowego. Pozwalają one zapoznać się z trendami w handlu internetowym, ofertą rozmaitych wyspecjalizowanych firm dostarczających produkty i usługi dla e-commerce oraz właśnie poszerzyć wiedzę i umiejętności z zakresu handlu internetowego. Wiele z webinarów i mini-szkoleń organizowanych przy okazji targów e-commerce jest darmowe, co tylko zwiększa ich dostępność.
Zróżnicowanie cen kursów e-commerce jest ogromne. Podstawowe znajdziemy przez Internet za darmo, jednak bezpłatne szkolenia i kursy często nie mogą pochwalić się odpowiednią jakością. Jeśli więc tylko dysponujemy budżetem warto przyjrzeć się ofertom płatnym. Kurs e-commerce online w formule od A do Z kosztuje z reguły od 400 do nawet kilku tysięcy złotych. Szkolenia e-commerce w zależności od tematyki i miejsca organizacji to średnio od 800 zł do 2000 zł. W tej dziedzinie trudno jednak o reguły, więc najlepiej jest po prostu porównywać poszczególne szkolenia i kursy oraz ich ceny. Jeśli dane szkolenie czy kurs posiada bogaty program i cieszy się dobrymi opiniami nie warto przesadnie oszczędzać. Udział w szkoleniu e-commerce powinniśmy traktować jako inwestycję, a nie koszt!
Komentarze