Ofensywa największej na świecie platformy społecznościowej trwa. W połowie sierpnia 2017 roku pojawią się pierwsze oryginalne produkcje wideo wyprodukowane dla Facebooka przez zewnętrznych partnerów. Użytkownicy w pierwszej kolejności będą mieli możliwość obejrzenia krótkich programów i seriali trwających do 10 minut. Później do oferty mają trafić dłuższe treści zbliżone do tradycyjnych produkcji telewizyjnych.
Facebook przygotowywał się do wprowadzenia takiej oferty od dłuższego czasu. W maju tego roku pojawiły się informacje na temat umów, które serwis zawarł z niektórymi nadawcami, wśród których są m.in. Vox Media, BuzzFeed, ATTN, Thrillist, NowThis i The Dodo. Wydawcy mają tworzyć dla Facebooka treści wideo dwojakiego rodzaju. Po pierwsze seriale, w których jeden odcinek trwa od 20 do 30 minut. Takie serie zostaną wykupione przez Facebooka i staną się jego własnością. Za jeden taki serial serwis zapłaci do 250 tys. dol.
Drugi rodzaj produkcji to serie, w których każda z części będzie trwała od 5 do 10 minut. Za te treści stawki wypłacane przez serwis będą się wahać pomiędzy 10 a 35 tys. dol. W wypadku krótszych materiałów Facebook nie otrzyma ich na wyłączność – wydawcy będą mogli emitować te treści na własnych platformach, a także sprzedawać je na innym podmiotom.
Podczas nadawania filmów Facebook zamierza emitować reklamy. W wypadku dłuższych form wszystkie przychody reklamowe będą należały do serwisu. Natomiast wpływy z reklam emitowanych podczas nadawania krótszych form w 55 proc. trafią do wydawców.
Jak donosi serwis Bloomberg opierając się na własnych źródłach w Facebooku, zgodnie z pierwotnymi planami pierwsze produkcje miały pojawić się w serwisie pod koniec czerwca br., jednak do ich emisji nie doszło z bliżej nieznanych przyczyn. Nowy termin premiery pierwszych oryginalnych programów i seriali na Facebooku wyznaczono na połowę sierpnia br. i dotyczy to tylko krótszych form trwających maksymalnie 10 minut. Dłuższe produkcje są planowane na późniejszy okres, zapewne już po wakacjach.
Facebook jak do tej pory odmówił komentarza w tej sprawie. Przychód Facebooka w I kwartale br. wyniósł 8,03 mld dol. – o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.
Komentarze