Chcesz zwiększyć sprzedaż, więc myślisz o reklamie w Internecie. To dobry pomysł, pod warunkiem, że wybierzesz właściwe narzędzie do realizacji swoich celów. Kiedy sprawdzą się kampanie Google Ads? Czym jest taka forma promocji online? Wyjaśniamy.
Reklama w Internecie to szerokie pojęcie, bo i lista opcji jest bardzo długa. Czym zatem są kampanie Google Ads? Chodzi o płatne komunikaty, które wyświetlają się na stronach odwiedzanych przez potencjalnych klientów albo w niektórych używanych przez nich aplikacjach mobilnych.
Mogą one przybrać bardzo różne postaci – zarówno tekstu, jak i grafiki czy bardziej zaawansowanego materiału multimedialnego. Mogą się także wyświetlać w rozmaitych miejscach. Zasadniczo mają jednak kluczowe cechy wspólne. Taka reklama w Internecie:
Kampanie Google Ads to bardzo rozległa kategoria narzędzi. Podstawowy podział uwzględnia:
Oba te rodzaje promocji mają swoje zalety i pozwalają trafić do różnych segmentów klientów.
Warto wspomnieć, że Google oferuje także nowy typ inteligentnej kampanii produktowej. Chodzi o Performance Max (PMax). Są to kampanie inteligentne Google Ads, które w ramach jednego narzędzia automatycznie łączą wszystkie najlepiej pasujące rodzaje dostępnych reklam: displayowych i w wyszukiwarce. Do „namierzania” potencjalnych klientów system wykorzystuje sztuczną inteligencję i elastycznie dopasowuje to, gdzie, komu i jakie wyświetlają się komunikaty – tak aby zmaksymalizować efekty. Przykładowo, jeżeli Twoja firma sprzedaje bramy garażowe oraz przemysłowe i kieruje ofertę do klientów B2B i B2C, osoby z tych dwóch grup mogą zobaczyć inne reklamy. Przedsiębiorcy wyświetlą się bramy przemysłowe, a osoba prywatna, która wcześniej szukała informacji o bramach garażowych dostanie ofertę na bramę garażową.
Uwaga! Kampanie inteligentne Google Ads to obecnie standardowe rozwiązanie – usługi w tym zakresie są domyślnie wspierane technologią AI.
Dobrze zaplanowana i poprowadzona kampania Google Ads to sposób na szybki wzrost sprzedaży.
Kiedy kampanie Google Ads to odpowiednie narzędzie marketingowe? Jego zastosowanie ma sens, jeżeli:
Trzeba pamiętać, że kampanie Google Ads przynoszą głównie krótkofalowe efekty. Dlatego stanowią ważny element strategii marketingowej, ale nie jedyny istotny. Warto połączyć płatną reklamę w Internecie np. z pozycjonowaniem oraz content marketingiem – wyjaśnia Agnieszka Góral z Agencji ECHO. – Dzięki temu można osiągnąć prawdziwie długofalowe efekty promocji i realizować coraz ambitniejsze cele sprzedażowe oraz biznesowe, a jednocześnie optymalizować wydatki na marketing – dodaje.
Uwaga! Chociaż w teorii możesz skonfigurować inteligentną kampanię produktową na własną rękę, w praktyce… to trudniejsze niż się wydaje. Jeden drobny błąd może spowodować, że środki „wpakowane” w reklamę w Internecie nie przyniosą pożądanego zwrotu z inwestycji. Dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z agencjami marketingowymi z doświadczeniem w kampaniach Google Ads. Wsparcie specjalistów przekłada się na realne efekty – takie, które widać nie tylko w raportach, ale we wzrastającej liczbie klientów. Warto więc skonsultować z ekspertami, w jakim zakresie skorzystać z Google Ads i dzięki temu uzyskać pożądane wyniki sprzedażowe.
Komentarze