mBank zamieścił oficjalny komunikat
oraz przesłał specjalną wiadomość na konta bankowe skierowany do swoich
klientów o następującej treści: "Ostrzegamy przed fałszywymi wiadomościami
email, które mają na celu wyłudzenie identyfikatorów i haseł do konta, a także
danych karty płatniczej".
Wiadomość e-mail, którą wysyłają
cyberprzestępcy zawiera nieprawdziwą informację o blokadzie dostępu do rachunku
bankowego w mBanku, której przyczyną jest "nieautoryzowany dostęp do
konta". Aby uchronić swoich klientów przed phishingiem, Bank zamieścił w
przesyłanym komunikacie przykładową treść fałszywej wiadomości, zatytułowanej
"Twoje konto mBank zostało zablokowane".
W wiadomości przesyłanej przez oszustów
zamieszczono link kierujący do fałszywej strony, łudząco przypominającej
wyglądem stronę logowania mBanku. Natomiast na telefony klientów mBanku mogą być
wysyłane kody sms służące do potwierdzania nieautoryzowanej operacji, której
klient nie wykonywał.
Przedstawiciele banku alarmują, aby jak
najszybciej skontaktować się z mLinią, w przypadku otworzenia
wiadomości od przestępców lub kliknięcia w link. Jeżeli dane do karty czy
dostępu zostały już podane, należy je natychmiast zmienić. W komunikacie mBank przypomniał również,
że nigdy nie prosi o podawanie żadnych danych poufnych.