Użytkownicy potwierdzają: PKO Bank Polski wprowadził usługę Apple Pay. To już dziesiąty bank w naszym kraju, który zdecydował się dać możliwość płacenia swoim klientom przez Apple Pay.
Termin wprowadzenia nowej (choć nie aż tak nowej) usługi przez PKO BP był kilkukrotnie przekładany. Największy bank w Polsce długo utrzymywał, że usługa zawita do jego klientów we wrześniu br. Apple tymczasem miało prosić swoich partnerów, by ci w okresie między 12 a 28 września nie odwracali uwagi klientów od ważnego dla firmy wydarzenia – premiery nowych iPhone’ów. Ale wreszcie przyszedł ten czas.
Dyrektor departamentu produktów klienta indywidualnego w PKO BP Paweł Placzke oznajmił:
Uzupełniamy wachlarz płatności mobilnych dostępnych w PKO Banku Polskim o Apple Pay, dzięki czemu liczna grupa naszych klientów korzystająca z urządzeń Apple może teraz płacić zbliżeniowo. Jesteśmy nieustannie skoncentrowani na tym, by nasi klienci mogli korzystać z najbardziej innowacyjnych i najwygodniejszych rozwiązań.
Obsługa aplikacji jest bardzo prosta. W celu dokonania płatności w aplikacjach i na stronach internetowych akceptujących Apple Pay wystarczy dotknąć czytnika Touch ID lub, w przypadku iPhone’a X, dwukrotnie nacisnąć boczny przycisk, a następnie spojrzeć na telefon, by potwierdzić transakcję poprzez Face ID.
Jak podaje bank:
Podczas płatności Apple Pay kartą debetową lub kredytową, ich numery nie są zapisywane ani w pamięci urządzenia, ani na serwerach Apple, ale zastępowane cyfrowym odpowiednikiem, tzw. tokenem, przypisanym do konkretnego urządzenia. Każda transakcja autoryzowana jest z użyciem jednorazowego, dynamicznego kodu bezpieczeństwa.
W kolejce czekają jeszcze inne banki. Swoich planów w tym zakresie nie ukrywa ING Bank Śląski.
Komentarze