Darmowe dostawy i zwroty zakupionych na Zalando produktów wpłynęły na zwiększenie popularności koncernu. Jednak dziś koncern może sobie pozwolić na wprowadzenie opłaty, zabezpieczając się w ten sposób przed wyłudzeniami i unikając dodatkowych kosztów. Wprowadzenie opłat za dostawy w wybranych krajach poprawiło wyniki finansowe koncernu.
Czy opcja darmowej dostawy zniknie na dobre ze sklepu? Jak informuje Barbara Dębowska, rzeczniczka prasowa Zalando:
Naszym priorytetem jest spełnianie potrzeb klientów. Dlatego bezpłatna wysyłka i zwroty pozostają ważną częścią naszej oferty. Widzimy jednak, że sposób robienia zakupów przez konsumentów różni się. Dlatego jesteśmy przekonani, że w celu zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego wszystkim naszym klientom musimy tworzyć rozwiązania dostosowane do różnych potrzeb, a tym samym ofertę dopasowaną do różnych przedziałów cenowych. Jedną z miar tego jest minimalna wartość zamówienia dla bezpłatnej dostawy.
To kolejna rewolucja, którą Zalando wprowadziło w trosce o swoje interesy. Wcześniejszym ruchem było wszywanie bardzo dużych metek w ubrania tak, aby nie mogły być jednorazowo wykorzystywane i odsyłane.
Komentarze