Nowa oferta Spotify jest odpowiedzią na krytykę ze strony wykonawców, zarzucających serwisowi niedostateczne wsparcie finansowe. Teraz, poprzez strony profilowe poszczególnych artystów ci będą mogli wystawiać swoje towary i w ten sposób pozyskiwać dodatkowe dochody z ich sprzedaży fanom.
W realizacji nowej funkcjonalności Spotify współpracować będzie z platformą Merchbar. Kosmetykami będzie zajmować się słynna specjalistka od makijażu – Pat McGrath, która na co dzień zajmuje się własnym biznesem – Pat McGrath Labs i współpracuje z wieloma artystami na całym świecie.
Spotify ma nadzieję, że fani (a może raczej fanki) artystów będą chcieli wyglądać jak swoi idole i w związku z tym będą chcieli kupować dokładnie te kosmetyki, których oni używają. Podobna strategia używana jest (i to z dużymi sukcesami) między innymi na Instagramie. Na Spotify będą dostępne między innymi trzy kolory szminki (każda sprzedawana po 22 dolary) oraz kredka do oczu (tu znana jest cena brytyjska, wynosząca 18,95 funta).
Spotify obecnie ma ponad 140 milionów użytkowników, z czego ponad 60 milionów subskrybentów opłaca abonament.
Komentarze